|
|
|
|---|---|
V12 LeMans |
Länk då har Alpina infört max toppfart till 300 km/h . |
|
500 hk är rätt ok. Måste gå något liknande med nya M5:an. //Schnitzer |
|
|
Vad är det för typ av överladdning i B5an? MVH // Harris |
|
|
Harris, Kompressor. En drömbil! Jag vill ha en Touring! Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
| fan vad fet....mycket snyggare än M5.... plus att jag tror att V10 maskinerna kommer att ha mycke problem,,,, V8 med ladd så ska det se ut!!!!! | |
| snygg...vad blir priset | |
| Varför inte 6-växlad manuell låda???? Hade varit ett alternativ till M5:an om det fanns. | |
|
Enl en intervju med Herr Bovensiepen (ägaren till Alpina) ska det komma en version med manuell låda. M V H Stephan -Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk |
|
V12 LeMans |
STEPHAN : trevlig nyhet . Priset på switchtronic-versionen är enl. AMS nr 26/2004 (tyska) : ca 88000 euro . |
|
Sorry, jag kom ihåg fel och dubbelkollade inte testet från Alpinas hemsida. Enda lådan som gäller är 6 vxl automat med switchtronic som nämnts tidigare. Länk till testet (PDF med engelsk text): Länk M V H Stephan -Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk |
|
|
Jag tror att jag skulle föredra M5:an 7-växlade SMG-låda. //Schnitzer |
|
| b5:an har mer vrid än m5:an :) | |
|
De angivna effektsiffrorna för B5 är uppmätta under värmetester i Förenade Arabemiraten. Det är mycket troligt att de är avsevärt högre i normalt svenskt klimat. |
|
V12 LeMans |
hehe , B5an ligger bra till på önskelistan . En B5 touring och en M6 i garaget , hade suttit fint ;-). |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.