|
|
|
|---|---|
|
Ojojoj... nu verkar hon ge upp totalt. :( Bilen går katastrofalt ojämt och svarar inte på gas alls och självdör på tomgång och låga varvtal, smattrar, misständer, dricker litervis med soppa, har ingen ork alls. Någon som har nån terori om vad det kan vara? En släkting lekte förståsigpåare och sa att den drog in tjuvluft nånstans. Uschamejjen, strandsatt i Karlstad och ska egentligen till jobbet i Linköping imorrn. Vafan gör man?? | |
|
Låter faktiskt som tjyvluft. Hade så på min bil ett tag. Sen när jag bytte spridartätningarna och insugspackningen så blev bilen som ny. Bensinförbrukningen sjönk från 2l/mil till strax under 1l/mil blandad körning. |
|
|
Kom på en sak... Du kan ta startgas och spraya lite vid spridarna och insugspackningen och lite överallt. Om motorn varvar upp så tar den tjyvluft. |
|
|
Slutade med att jag åkte till BMW i Karlstad och lämnade in den. Där kunde dom konstatera att felet var så enkelt som en en slang till insuget som lossnat. Den måste tydligen suttit löst och läckt en tid för vilken skillnad det blev när dom fäste den. Hur ofta ska man förresten byta luftfiltret? Är det svårt att göra för en person som är normalbegåvad men oerfaren i att skruva i bilen? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.