|
|
|
|---|---|
|
Hallå igen. Dags för ännu en sercvice på kära bilen. Glad i hågen drog man till besiktningen, vad fick vi då, JO, För höga CO och C 2500 eller vad dom hette på tomgång. Skulle ligga under 100 och låg mellan 300-400. Lambdasond skall enl. försäljaren som jag köpte bilen av var bytt förra året innan besiktning och efter det var värdena ok igen. SAMT att Varvtalet ligger på kall/varmstart alldeles straxt under 1000 varv. Brukar ligga mellan 04-05 i vanliga fall.. nån som har nåt tips om vad det kan vara eller har varit ute för samma sak? Mvh Mikael En BMW i garaget är bättre än tio i skogen. | |
|
Det kan mycket väl vara lambasonden igen,korta körsträckar kan ta död på lamsaonderna fortare än väntat. Sen kan det vara mycket annat som spökar,luftfilter stift m.m Om du gör en service på bilen med oljebyte och kanske även byte av stift och luffilter. Och far sen till nån verkstad och kolla avgasvärdena igen(varmkör bilen ordentligt innan). "Riktiga män luktar diesel" |
|
|
lamdasonderna ska det stå =) "Riktiga män luktar diesel" |
|
|
Jag tycker att detta e inte alls bra. Kolla här-min motor 1.6 är kass(läcker olja, kamaxeln tickar, låter ojämn under tomgång mm), servad med nästan den billigaste olja, tändstiften e gammla och billiga.. Däremot så hade jag tur på besiktningen och gick genom den på den här delen med följande resultaten: CO 0,0 (0,5) HC 024 (100) CO 2500 0.0 (0,3) LAMBDA 1,01 (0,97-1,03) Så du kanske har problem med motorn, vem vet? Har du kollat kamaxeln? |
|
|
"Bumer" Ja, det är inte så konstigt att din motor mår som den gör, att byta till skitolja på en 1,6L motor är ju som att be om mekaniska problem. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.