|
|
|
|---|---|
|
Hej alla, med en önskan om en God Jul undrar jag lite vad som är årets julklapp till er 7:a, någon som hittar på nått spännande att utrusta pärlan med? | |
750iAL |
dom nya fina v12 emblemen till skärmen från nya 760i har ja fixat..310:- på BMW Group Götebrog |
| Hoppas att du kan visa några bilder med de ny emblemen, annars verkar det inte vara så många som planerat något för sin ögonsten.... | |
750iAL |
ska göra lite coola maffiabilder med bilen runt nyår så då kommer det bilder.. |
|
Spännande?Njee...MEN,ny fräsch motorolja +filter nu i jul blir det nog till "skeppet" :) Mvh Janne. |
|
| Jag köpte en BMW 740 IA -93 till mej själv i julklapp, bästa julklappen någonsin :):):):) | |
|
Det var ingen dålig julklapp! Välkommen till forumet! |
|
|
Nja lite dålig var den ju, fick byta membranet nu går den som en klocka. Fälgarna var till en e38, lämnade in däcken på balansering blev inget bättre (dom såg in te att det var fel fälgar...aluminiumfälgar som ser ut som plåtfälgar, navet är ju större på e38 så fälgarna hamnade lite fel, med kraftig obalans som följd) Nu efter jag centrerat dom med ögats hjälp så är även vibrationerna borta, man ska ju ha tur ibland... Nu är det bara felmeddelanden på färddatorn om div. lampor kvar, och bussningarna på bakaxeln som ska bytas...annars är det en jättefin och bra bil. Skulle oxå vilja ha motorvärmare på den stackars kalla bilen... ;-) |
|
|
Kikki: det finns mellanringar att köpa som gör att centrumet på fälgen styr rätt, sådana bör du nog skaffa, annars kan nog hjulen hamna snett igen. /Mats J |
|
|
Det finns inte till dom fälgarna, har redan hört mej för på däckfirmorna. Skiljer 1.5mm på fälgarna man kanske kan lösa det på annat sätt, lostnar dom verkligen när man dragit fast dom? |
|
|
Dessa skal nog passa tror jag: 741726 74,1 mm 72,6 mm ATS - E.L - WSL-BORBET 50:- länk: Länk sök på "navringar" här på forumet så finns det lite info /Mats J |
|
|
Tack då finns det ju hopp, däckfirmorna jag pratat med sa att det inte fanns navringar till BMW originalhjul. |
|
|
Jag funderar pa att kopa en vaxelvaljare i hellader (den jag har nu ar i valnot). Vad tycker ni? E de snyggare med hellader? The Seven Series...Cause I ride with pride! |
|
|
Kikki - det är vad jag kallar en rejäl julklapp :) Min fick bara dessa småklappar: * Ny orginal antennkabel för att fixa kabelbrottet i orginalkabeln * Ny gasvajer, på den gamla hade ytterhöljet flagnat av så den såg för eländig ut samt gummit vid spjället hade separerat vilket ledde till en spännande "tomgång" på 2500 varv ibland * Ny P-ändar och "inre styrstag" Mvh Björn |
|
|
Min "nya" julklapp 740IA fick: *Ny bättre ägare som pysslar om bilen *Invändig rekond, med skinnbehandling *Utvändig lackbättring vid tanklocket och på div. andra ställen... *Tvätt med vaxning, samt rengöring i motorutrymmet *Tvätt av bagagerumsmatta *Byte av glödlampa i färddator *Nytt membran ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨ BMW V8 - THE BEST A GIRL CAN GET |
|
Nöjd E30 ägare |
Seven_ Hittat något gött åk än? I do it only for the glory. |
|
Kikki det var roligt att höra att det finns ännu en person som tar hand om sin 7serie E32! Tyvärr finns det ju många som missköter dom! BMW CS #5139 |
|
|
Min bil fick faktiskt en liter motorolja häromdagen, så den har också fått julklapp. Jag kollade i min excelfil och såg att det är 700 mil sedan jag bytte olja i den. Alltså en liter på 700 mil är ju rätt OK. (för övrigt sköter jag den inte så hysteriskt noga) /Mats J |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.