|
|
|
|---|---|
|
Det är när man antingen Vrider på ratten mycket eller kanske slår på fläkten på fullt som den bara tvärdör helt plötsligt! Vad kan man göra för att förbättra detta? Batteriet har mycket kraft och snurrar bra när man skall starta! | |
|
kanske en justering av pumpen om den inte är helt slut Joakim E |
|
|
Vad har fläketen eller servon med Pumpen att göra om jag får fråga? Samma sak händer när man trycker på elhissknappen uppåt när rutan är stängd! Man får oftast svaret "pumpen helt slut" här på Forumet...Vad man än frågar om TDS... Det måste ju ha något med Elektronik att göra tycker jag ! |
|
|
Hej. första gången på forumet. När du startar en förbrukare tex fläkten, fönsterhiss mm. så sker det ett litet spänningsfall i elsystemet. Därför tror jag att när detta sker så faller spänningen på bränsleventilen på pumpen så pass att den stängs och motorn stannar. Antingen har du dålig jord mellan kaross och motor eller så är +kabeln till bränsleventilen dålig, glappkontakt eller kabelbrott mm. Börja med att mäta resistansen mellan motor och kaross. Mvh David |
|
| Tack för ett vettigt svar | |
|
elektroniken i pumpen ska justare tomgången så att den håller ett konstat värde på om jag inte mins fel ca 800varv om det är fel i pumpen kan den dö eller pendla på tomgången Joakim E |
|
| Man kan även justera pumpen med dator hos aukt. bmwfirma o höja den till en viss gräns. Har du TUR räcker detta. Kostar bara 2-300 kronor faktiskt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.