|
|
|
|---|---|
| Ibland när jag kört min bil och gasat på lite (räcker med några raksträckor), brukar den lukta ganska mycket. Ibland tycker jag att det luktar nästan som krut. Ringde BMW o frågade och dem hade ingen aning. Tror ni att det är nått som är slitet eller va kan va fel? | |
|
Hej Kan vara katalysatorn som luktar. Ägg eller krut luktar inte gott i allafall mvh |
|
pjotor |
Kan det va så att den slirar på lamellerna. |
| Kent du har rätt.. Luktar inte särskilt gott när den börjar lukta ägg/krut. Eftersom den inte luktar alls vid vanlig körning, borde det väll inte vara katalysatorn, eller har jag fel? | |
|
Håller med Kent, tror också det kan vara katalysatorn. Den brukar kunna lukta ruttna ägg när den blir dålig. |
|
|
Tjena när du kör lungt (normalt) luktar det inget, Men om du drar på så stinker det va? Är det så är det katten mvh |
|
| Exakt, det är när jag drar på den börjar lukta. Jobbigt om det är katalysatorn, det är väll inte särskilt billigt? | |
|
Hej Jag vet ej om det beror på att katten är dålig. Jag hade en nästan ny Honda civic för ett gäng år sedan och när man gasade med den stank det skit. Pinsamt med folk i bilen som skyllde på varann he he mvh |
|
|
En kompis sa att man kan rena katalysatorn. Går det att göra, och hur gör man isf? Sitter katalysatorn fastsvetsad eller är den bara skruvad? |
|
BMW-Yoda |
Du behöver inte vara orolig. Det är helt normalt att katten stinker när man blåser ur kärran. Elektroniken och bromsar brukar också lukta lite. BMW-Yoda |
|
Får väll hoppas att det inte är något fel. Dem på BMW sa iaf att den inte skulle lukta annorlunda. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.