AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.373

Däck från www.dackonline.se

Sida 2 av 3
De är inte riktigt sant att man betalar i förskott.

När du lagt din beställning och de mottagit din order så reserverar de summan på ditt konto.
När du fått dina däck så dras summan.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Jag har handlat där 2 gånger. betalningen sker smidigt med tex kreditkort och som det skrivs kan leveranstiden vara upp till 2-3 veckor. De gånger jag jämfört priser kan ingen annan konkurrera med dackonline.se
Lycka till
Asken

3 nödvändiga saker beskattas till döds. Bostad, bilar och arbetande människor.
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Asken: Kunde inte låta bli att se din signatur. Stämmer faktiskt!

wendtan: Du har rätt!

Har för mig att jag läste på deras sida att man också kunde göra en betalning till dem via t.ex. internetbanken (om man har det). Då sätts väl pengarna in före och när dem har sett dem så sänder de iväg däcken. Det stämmer väl? Någon som vet om det går?

//Schnitzer

ge
158
geson
E12 528i -79
Det stämmer!
Jag satte in pengar till dom genom internetbank.
När dom ser att pengarna kommit in på deras konto
skickas däcken.
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Fördelen med det är väl att man slipper ge ut kortnumret.

//Schnitzer

Med tanke på hur många som handlat härifrån och att ingen blivit "blåst" så kan jag nog säga att det är minimal risk att råka ut för något sådant.
Om du mot all förmodan skulle råka ut för något när du handlar på internet någongång kan din bank dra tillbaka betalningen även om den gått till utlandet.

Länk
"Kopia från gammalt inlägg av mig"

Jag köpte fyra däck (Nokian) av däckonline i våras. Dessa var orunda och omöjliga att balansera enligt två oberoende däckfirmor. Trots flera försök var det omöjligt att få kontakt med däckonline angående reklamationen. Mao jag kommer skaka fram i några tusen mil framöver.
Detta var dock första problemet efter 5-6 tidigare lyckade nätköp av däck.

Så som sagt, så länge däcken man får hem är OK så är det lugnt, men strular det så är det lättare att klaga hos lokale gummigubben.

/T
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
wendtan: Säg att jag har fört över pengar till företagets konto. Sedan visar det sig att jag inte får några däck. Är du verkligen säker på att banken kan dra tillbaka pengarna? Ta bara som exempel att pengarna redan är förbrukade av företaget. Hur gör banken då om det inte finns några pengar att dra tillbaka? Hur vet banken om jag har fått däcken eller inte? De kan ju inte dra tillbaka pengar utan bevisning, bara för att jag säger det. Som i titan8:s fall så var det svårt att få tag på företaget, vilket måste skapa en hel del problem om man inte skulle få varan/varorna. Jag har hört talas som att banken kan dra tillbaka pengarna, men måste inte banken vara någon sorts "förmedlare" då? För om företaget har tagit ut pengarna från sitt konto där man har betalat in så kan väl inte banken göra särskilt mycket?

//Schnitzer

Titan8: Det låter lite märkligt att du inte kunde få tag i dom för reklamation.
När jag beställde mina Eagle F1 GS-D3 genom dem så var ett av däcken transportskadat. Detta sköttes på bästa sätt och de hämtade upp mitt skadade efter att jag fyllt i en skaderapport som iof var utformad på tyska.
Jag hade mitt nya däck inom en vecka och allt gick väldigt smidigt.

Schnitzer: Jag kan bara svara för hur min bank hanterar detta.
Jag har vid 2 tillfällen dragit tillbaka en transaktion som gått utomlands då jag antingen ångrat mig eller fått dåliga vibbar.
De har inte varit några som helst problem för min bank att återkalla överföringen om man gjort den via deras internetbank eller direkt på deras bankkontor.
Den ena återkallelsen var över en vecka efter att jag gjort överföringen.
Huvida det är möjligt om pengarna inte finns kvar på deras konto eller ej vet jag inte. Men som jag förstått mitt bankkontor så skall det heller inte vara något problem.

I mitt fall så har mitt ord räckt till för att dra tillbaka pengarna.
De rör ju sig trots allt om just mina pengar.

Länk
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
wendtan: Ok, men måste du ringa till banken och säga att du vill dra tillbaka pengar eller går det att sköta via internetbanken med någon funktion där?

//Schnitzer

Nej du måste ringa banken. De har en egen avdelning för utlandstransaktioner. Det tar ungefär 24h för dem att kalla tillbaka pengarna.
Du måste ha IBAN nummer samt den utländska bankens kontouppgifter tillhands.

Länk
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Ok!

Jag har gjort beställning på dackonline.se nu och har valt förskottsbetalning. Är det då bara att sätta in pengarna på deras bankgiro och vänta på att däcken ska komma?

//Schnitzer

ge
158
geson
E12 528i -79
Du ska efter att du gjort beställningen få en
orderbekräftelse via mail.
Där finns ett ordernummer som du måste ange,
annars vet dom inte vilken beställning som
pengarna är avsedda till.
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Ja, precis! Har fått det brevet med ordernummer och ska betala in sedan.

//Schnitzer

markus00
Fick mina 18" däck idag vid dörren. Tog 17 dagar totalt.
Är väldigt nöjd.
E3
1.828
E36
USA bilar
Och var monterar man däck så det kostar 1000:- för 4??

Egen däckmaskin är guld..
Finns det några bra däckfirmor i sthlms området för montering av däck? Jag har betalat ganska mkt förut för att få mina däck monterade och balanserade. 50 kr / däck lät mkt bra!
Allså montera och balansera och skifta kostar typ 600 ink moms på geting en däck firma de är väldigtduktiga har jag fått höra kan lämmna ut tel nummer o så imorgon om så önskas.
Jo jag har också en firma som gör skifte och byte av däck, 4 st för 600 kr. Men 50 kr däck? vill veta vart!
Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Jag har dåliga erfarenheter. Jag beställde däck men avbeställde dem fyra timmar senare för min far berättade att jag skulle få däck i födelsedagspresent.

Två dagar senare kommer däcken hem iaf. Försöker ringa men det är aldrig någon som svarar. Skickar mail och efter två dagar får jag svar att de ska hämta däcken. Det var ca. två veckor sedan och de har fortfarande inte hämtat dem.

Bilen: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.