|
|
|
|---|---|
|
Tjena jag undrar om nån kan ha någon teori om varför min bil drar så mycket soppa, ekonomimätaren ligger på max hela tiden (förutom när man backar då verkar förbrukningen vara normal), helskumt! Jag har kört ca 10 mil på 35 liter sås. Ibland verkar det nästan som soppan inte kommer fram trots att den drar så mycket för när man ska rulla iväg på 1:an växel hostar den till innan man kommer iväg så det blir ett litet tuppjuck (samma sak händer om man trampar på lite på landsväg, ett litet juck sen kommer den som den ska)... Jag har inte hittat nåra läckor på nån soppa ledning. (bilen är en 325ix -87) tacksam för svar, Johan | |
|
Du måste ha ett jättefel på någon tempgivare, luftmängdmätare eller startspridare som är på. Går den verkligen på alla cyl. Min bil drar ca. 0.65 l/mil på semestern när jag åker på 5-an i ca. 100 km/tim med last. Nisse |
|
|
Kallstartsventilen måste nästan ha kärvat fast i öppet läge och pytsar in soppa hela tiden, är det motronic på denna E30? Katalysatorn måste vara tvärslut vid det här laget, men det finns billiga nya på Länk Länk och lambdan är säkert bytesmogen den med, köp den original från BMW. Fyrhjulsdrivna BMW´s har lite högre varvtal och då drar de ju gärna 1-2dl mer, men 3,5l/mil... Mvh |
|
|
325 e30 finns bara med motronic, sådeså :) MVH Johan K |
|
|
Ok! =) Tyvärr så innebär väl det att om det är nåt internt fel på själva styrsystemet så kostar det flis, eller? Mvh |
|
|
ibland går bilen inte går på alla cylindrar när man startar men när man kört typ 500m-1 km brukar den funka som den ska. det är nog kanske dags för nya stift och kablar. finns det nått data utag på så här gamla bmw som kan vara till hjälp för felsökning? hur troligt är det att ett "dåligt?" trimchip kan vara orsaken? /Johan |
|
|
Frågor :) Var sitter kallstartventilen?vadkostar den att byta?Hur märker man/kollar man om den är trasig? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.