AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
847

Schnitzer ombyggd 328...

Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Wow...dessa växer ju inte på träd direkt, vill minnas att en svart sån här finns i Sverige, var till salu för ett par år sedan.

Jag älskar ombyggnaden, diskret men kraftfull, stänk av M3 E30 skärmarna om man tittar noga...

Effekten uppges docki annonsen till 193 hästar, men det kan väl inte stämma? om jag minns rätt så hade dessa bilar runt 220 + hästar...andra kammar etc.

Ta en titt!

Länk
16.550
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Om du har riktig tur innebär detta att bilen i själva verket har 220 hästar och är reggad som 192. Detta gör då att du kan importera bilen om du vill (förutsatt att inga andra ändringar är införda i Fahrzeugbrief). Står det något om att bilen är ändrad från original 328 så är det kört i tullen.

//Lövet

Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es?
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
mosse, den svarta finns ju här: Länk

he...he.. du måste bestämma snart vad du ska ha för bil, annars kommer du att få magsår! :-)

Mvh Abbe

Dagboken: Länk
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Aha, Tack Abbe! (det roligaste är ju jakten... ;) )

Men nu blir jag lite konfunderad...handlaren menar på att motorn är original 328 , 192 hk..men det verkar konstigt att en bil som är så extremt ombyggd inte skulle fått en trimning också...avgaset är ju iaf Schnitzer enligt bilden.

Tuff bil är det i alla fall, & unik!
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Bumpers bil var lika, den hade original motorn. En sak är säker, om du får hem den bilen får du en väldigt ovanligt bil.

Mvh Abbe

M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Vi får ser många fina bilar från dina länkar Mosse, tackar vi för:)
Nu har du länkat till M5:or, M3:or, schnitzer, alpina....finna inte många roliga kvar.....om jag vore dig, då skulle jag leta efter en fin Alpina B8:a. Ovanlig som tusan, en E36:a (snyggaste modellen) och bra prestanda.

Men iaf..lycka till.....vad du nu än köper.

MVH: Henrik

///M3
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Min flickvän skickar snart in mig på sluten psykriatisk vård... ;)

Vet inte längre VAD jag letar efter...enda kravet just nu är nog rak sexa....

Abbe:
Men då måste handlaren ha missat trimningen?
OM det står 328 i pappren...så ska det vara fritt fram att ta in den?

Måste kolla vidare på denna...mkt intressant bil...men dyrt med 275 :or bak..... ;)
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Eller så har den som beställt bilen snålat in på motorn? Står det inget i papperna om ändring av motorn borde det gå att ta in den, det bästa är om du frågar jesperado här på forumet.

Mvh Abbe

Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Fick bilder på motorn idag, bilen är förresten Arctic Silber Metallic, lite konstigt är det, bilens motorrum SER helt orört ut, interiörern är lika som på min 323, sportstolar, sportratt, that´s it!

I princip verkar detta vara en 96:a 328 coupé med sportavgas & skärmbreddare..inte värt pengarna tycker jag, även om bilen är snygg!

/K
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Jag funderar på att skriva ut alla mosse-letar-bil trådare och dela ut i (h)julklapp till alla jag känner! Slutet kommer lagom till nästa jul! :o)
Det ser ut som en skärmbreddad 328 med prestanda som en 323 med tanke på bakhjulen :)

Det blir lite får i ulvkläder tycker jag, men smaken är som baken.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.