|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
|
bole> Tragiskt men sant: Det finns inte en kartjävel för centraleuropa. Det jag lyckats skaffa fram visar på sin höjd de största vägarna i Tjeckien och Slovenien. Sedan är det helt dött. Säljs inte ens i de länderna, skitskumt!!! *BAWORAK* |
|
|
vad hade du förväntat dig svante...det e ju fd yogoslavien.. Länk Länk |
|
|
Ser att Siba och de andra "giganterna" rear ut PDA med inbyggd GPS, kan kanske vara nåt? FP |
|
|
folke> du får gärna skicka testet ur mikrodatorn har inte hittat tidningen (är väl slut) om det går bra vs. lea.lindberg@telia.com mvh/micke Länk motorsait Länk Ny 02sida |
|
|
bood, Nej där hade du fel. Inte Reagans förtjänst att det finns GPS. GPS är Arne Lantz uppfinning, en svensk som både har datormusen och färgrafiken på sin digra lista över innovationer. Att satteliterna snurrar i rymden kanska man kan tacka Reagan för, eller USA´s skattebetalare. M3/// Mullret |
|
| Länk Håkan Lans har inte uppfunnit GPS-systemet, han har utvecklat ett GPS-baserat system som använder radio för att tala om för andra användare vart man befinner sig. Amerikanarna utvecklade GPS-systemet för militärt bruk. | |
|
Jo men jag sa ju att det fanns i mindre skala sedan tidigare. Det var "Stjärnornas krig" som satte fart på det hela. martink: Stämmer utmärkt. Att Håkan Lans skulle uppfunnit GPS-systemet är helt fel. Mycket nytta har han gjort men vad det gäller GPS håller han bl a på med ett navigeringssytem för flygtrafiken. Men Arne Lantz kanske är en framåt, hittills okänd forskare ;) "BMW six appeal" Farkost:Länk |
|
|
Sorry , skulle vara Håkan Lantz. M3/// Mullret |
|
|
jag får nog skaffa en sån som wendtan har e nog bästa lösningen Länk Länk |
|
|
eller en sån? Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.