|
|
|
|---|---|
WIKING |
Någon som vet om man kan plugga oljeslangen som sitter nere på ovansidan sumpen, slangen går till oljeavskiljaren orginal men då jag har kolfiberbox så används inte orginal vevhusvent utan istället ett öppet DTM ventsystem, typ ett tråg som sammlar upp oljan som man sen får tömma. Så frågan är kan jag plugga röret på sumpen eller skall jag dra upp en slang under insuget och släppa den där rakt ut i det fria? KÖHLER 2,5 |
Grusse |
Slangen som du pratar om är väl endast till för att oljan ska rinna tillbaka ner i tråget, så eftersom du har en catch tank som samlar upp oljan så borde det inte bli några problem för att du pluggar orginalslangen. |
WIKING |
Många tack för svaret. Jag var oxå inne på att det räcker med ventilationsslangen i ventilkåpan. Frohe Weihnachten Wunscht Ulf Wiking / ravagliam3 KÖHLER 2,5 |
|
Använder ni inte oljeavskiljaren eller vad man ska kalla plastgrunkan somsitter under insuget original? Jag har gjort som så att jag dragit om slangen som normalt går in i plenumet och helt enkelt bara dragit ner den i en pet flaska som det aldrig hamnar någon olja i. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.