|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Konstig att ///M3 or väljer o ha den gamla kvar, men det kan jag förstå, det gamla fronten ser mycket aggresivare ut än den med facelift;) ------ Länk Länk |
|
|
Det kommer en ny modell av 3 serie i början av året. Vad folk annonserar sina bilar för skiljer för det mesta många tusenlappar från vad dom får för bilen kontant utan byte. Min 330 cab -01 sålde jag för strax över 200.000:- |
|
|
Det är inte bara utseendet som är förbättrat på faceliften.... |
|
|
Grodan: Du har en e46 sedan, M3'an är en coupé, faceliften kom senare till coupé/cab, dessutom ser de olika ut :) E46 M3 liknar e30 M3'an i det avseendet att många karossdelar skiljer mot en "vanlig" 3-serie coupé. Om du detaljstuderar sidoskärmarna och motorhuven t.ex. så ser du att de skiljer rätt mycket mot en "vanlig" 3-serie coupé, det krävs således lite mer än att bara smacka på de nya faceliftatteraljerna för att få en "faceliftad" M3'a, bakglasen är det ju bara att byta ut då de har samma fysiska form före och efter facelift. När nya modeller kommer i samma serie (facelift i detta fall) medför det att tidigare modeller tappar värde ytterligare när vi pratar om standardbilar som vi ändå gör... Mvh, /Wille |
|
|
WilleW// Jag kan min BMW-läxa;) men jag tycker att vissa resonerar konstigt. Med tankte på att nu när E90'n är på ingång så spelar det inget roll om det finns facelift på E46 eller inte, båda tappar i värde på samma sätt, allt enligt BMW som jag varit och fått min bil värderat (eftersom jag funderat på att byta in den mot en E90). Alltså om du har en E46 med Facelift och vill byta in den på BMW mot en E90 så gör de ingen skillnad på om det är en med Facelift eller ej. ------ Länk Länk |
|
| Grodan, det låter som om de inte skulle göra skillnad på årsmodell vid inbytet? Det är klart att facelift eller ej har en inverkan. Att påstå något annat verkar bara...dumt. | |
|
Håller helt och hållet med Mr C. För varje nyare årsmodell värderas bilen högre oavsett om det är någon skillnad mellan årsmodellerna. Är det dessutom en uppdatering till det bättre av något slag så blir självklart värdet ännu högre. Om faceliften kan jag bara minnas att jag hört positivt utom från dig, Grodan, alltså kommer de vara mer eftertraktade och dyrare. Enkel marknadsekonomi. Klart att både faceliftade och icke-faceliftade tappar i värde för varje år men fortfarande kommer de nyare och faceliftade vara dyrare. Förstår inte hur man kan tro något annat. Jmfr e36, inte är detsamma priser en -91 och en -98 bara för att e46 lanserats. Självklarheter tycker jag. Min 523-00 står givetvis lägre i pris än motsvarande -01:a beroende på att den är äldre men framför allt därför att -01 är bla faceliftad och uppdaterad. |
|
| Har en tid funderat på en E46, 330 sedan el. touring som bruksis. Tittar mest på denna sajt och kom fram till att det blir för dyrt för oss. För några veckor sedan åkte jag och sambon till BMW Solna eftersom hon vill ha en Mini :) Går då runt på beg.våningen och upptäcker att deras beg.priser faktiskt är på samma nivå eller tom lägre än privatannonser. En arbetskollega som precis bytt sin gamla E46 mot en nyare upptäckte samma sak då firman tog ut lägre pris på hans gamla än vad han själv tänkt. Vad betyder då detta? Inte vet jag men det kan bero på att E46 ägare värderar sina bilar lite väl högt. Ni ska förresten veta att min M5:a -91 som är i ett mycket bra skick vill jag ha minst 200.000.- för ;) | |
|
Har du några exempel från firman? |
|
| Tyvärr inte. Det var bara en känsla vi hade när vi gick därifrån. Tidigare hade vi kännt att det var för dyrt för oss men efteråt var känslan en annan. Märk väl, vi pratade inte med ngn försäljare! Sedan är det ju alltid så att när man ser en fräsch BMW tar känslan överhand över förnuftet ;) | |
| E46 är övervärderad, dock tror jag att många annonsörer får sänka priset drastiskt om dom vill få sålt sin bil. | |
|
Mr C// snälla nån, självklart det är skillnad på årsmodell, däremot är det två bilar exempelvis båda från 2002, den ena med Facelift och den andra utan så gör inte de någon skillnad på dessa vid inbyte. BjörnB// Jag är inte alls anti-Facelift på något sätt och vis, däremot tycker jag att resonemangent om att Facelift skulle vara mer eftertraktat är en aning överdrivet. Dem på BMW gör inte någon skillnad på bilarna vid inbyte eftersom "båda fronten håller hög klass", enligt BMW, men jag tycker att den första fronten har en aggressivare-look och det betyder inte att jag inte gillar facelift. ------ Länk Länk |
|
| Är inte alla 2002 faceliftade? Iaf dom sv-sålda... | |
|
jaken// Nej, alla 02:or är inte med facelift, inte i Tyskland i alla fall. ------ Länk Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.