|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Ok, tack för svaret Erik. Är det någon som kan lägga upp en bild på instrumenthuset från en E34 520 årsmodell 1991 till 1996? Skulle vara en mycket-mycket bra hjälp i sammanhanget. | |
|
Hej, Är du duktig på elektronik/data/programering? HAr du kollat på vilken krets som sitter i kodpluggen? Jag gissar att det sitter en 93c56 eller 93c46 dessa kan kretsar kan köpas på Elfa för några kronor en programerare kan man löda ihop för ca 30 kr sedan kan du kopiera någon annans kodplugg (du kan ju öva på din egen också). Hälsningar Lars |
|
| Tack för tipset, jag kollar upp vilken krets det är och kollar sedan det du sa. Låter intressant! | |
|
Apropå den gröna kontakten som näms tidigare så är den till lägesvisningen till de modeller som är utrustade med automatlåda. Björn J. |
|
| Ok, det förklarar en hel del. Tack Hova! | |
|
Gammal tråd som lyfts upp. Av ren nyfikenhet så har jag rotat vidare i E34:ans olika instrumenthus vs. kodpluggar. Det är en likadan krets (modell 93c56) i kodpluggarna på E34 520-88 som 518-94, det är bara själva kodpluggarnas utformning som skiljer. Ska under veckan prova att löda loss kretsen från 520-88 och flytta över den till 518-94 instrumenthus, förhoppningsvis kommer instrumenthuset då att visa rätt (rpm, förbrukning etc). Som sagt, bara av ren nyfikenhet. /Z-motor |
|
| Hmmm,min 518i touring(4/94)har digital tripp.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.