|
|
|
|---|---|
|
Gått och varit sugen länge nu på en E32-750. Blir en så fort jag hittat en lämpilg. Helst en 88, så man slipper kat-bekymmer. Nån som har tips på en bil värd att titta på? Gärna lite mil och ett Mycket bra skick. pris runt 50kkr God jul på er alla på AP forumet Mvh //M(arkus) | |
|
Ett tips är ju att slänga på en sportkat för 1850:- Länk Länk om du nu hittar en 750 som verkar bra men med för höga avgasvärden. 50.000:-? Då ska den ha gått max 12.000 mil + säljas med M-test o fyrhjulsmätning (och fullständigt reparerad)... Länk Länk Länk Mvh |
|
|
Den här skulle jag titta närmare på om jag var ute efter en 750 E32 ingen 88:a men fin och välutrustad, den var till salu tidigare men jag tror inte annonsen togs bort på grund av viss tveksamhet för att skiljas från den och kanske också brist på vettiga köpare? Länk Mvh Stephan |
|
|
Det är ju J.L på forumet som äger den. Jag har sett den "live". Vad kan man säga, "superfin" bil som har mycket bra utrustning. //Schnitzer |
|
|
Ja det är min bil ni diskuterar. Den är väl fortfarande till salu till rätt person och rätt pengar men det verkar ju vara bristvara på just de två sakerna. Men jag blir ju inte heller ledsen om jag får behålla den. BMW CS #5139 |
|
|
J.L: Jag skulle definitivt kolla in din bil om jag var ute efter en 750, rätt utrustad och välhållen! Mvh |
|
|
Intresserade är välkomna att höra av sig. Eventuellt har jag en spekulant men man skall väl inte sälja skinnet innan björnen är skjuten! BMW CS #5139 |
|
|
Klart du ska ha en E32 med V12:a. Jag har inte ångrat mej en sekund att jag skaffade en. Svårt att tänka mig nåt bekvämare, möjligtvis en nyare. Men det är gamla bilar, gamla bilar krånglar, mer eller mindre. 50kkr!! Då ska den nog vara i kanonfint skick! |
|
|
J.L: Kollade in din 750iA -94 som du hade. Den var det inget skinn i, men vilket skick! Varför behöll du inte den? //Schnitzer |
|
|
Så här ligger saken till. Väntar en större summa penagar från brottsofferfonden. Lyckas jämt bränna alla pengar för fort, så jag ser ett köp av en 750 som en investering... Iaf om man håller efter den och vårdar den och inte bara kör... Kan göra ordning min 735 till ett bra "bruksskick" och bara åka tolva på helger och långturer. Att jag kan tänka mej att lägga 50kkr är för att jag vill ha en bil i kanon skick utan att behöva renovera den själv. visst hittar jag en för 35-40 i bra skick är de en bonus. men mitt tak i dagsläget är femtio. Mvh //M(arkus) |
|
|
Hej Schnitzer! menar du min 740ia -94a? Den var verkligen i kanonskick en gubbe på 70 bast hade ägt den sedan import -99 så den var verkligen välskött. Jag fick fixa plastkulorna i lådan sedan var den perfekt även maskinellt. Den gick som ett spjut och växlade underbart men tyvärr fanns inget skinn, ingen lucka, ingen elstol mm så jag tröttnade tyvärr fort på den! BMW CS #5139 |
|
|
J.L: Ja, just det. Jag menade givetvis 740iA. Ok, ja den såg ut att vara i ruskigt bra skick. Funderar på att köpa en E32 750i, helst långversion, samtidigt som jag har M5:an. Saknar man sin 750 så är det väldigt jobbugt. Tur att farsan har en 750i som man kan ta sig en sväng. //Schnitzer |
|
|
J.L: Jag ska studera i Augsburg, inte så långt från München i 4-5 månader nästa år. Då blir det till att scanna av Bayern efter fina E32 750i(L) och E34 M5. Ska försöka få med mig M5:an så man kan se som om. Eftersom inte en sån fin och välutrustad 750 växer på träden så skulle jag inte släppa den billigt. Då kommer du att ångra dig. //Schnitzer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.