AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
431

BMW 750 -90

be
745
beamer
BMW 320/325 E30 -84
Har en sådan på gång och undrar vad den kan vara värd?

Info:

BMW 750 Sv-såld -90!
(samma ägare sedan -94)
21000 mil
Nya vinterdäck på orginalfälgar (sommardäck på lättmetallfälgar)
Ny ljuddämpare
All utrustning (t.ex. automat växel, färddator, ASC,
klimatanläggning, cd-växlare o.s.v.)
Fullgjord service hos BMW, och i toppskick.
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Jag tycker inte att man kan värdesätta en sådan bil. En 750i är en så bra bil som har hamnat helt fel på marknaden. Den är så löjligt billig och har så mycket att bjuda på. Allt som du har sagt låter mycket bra. Om jag vore dig så skulle jag bara slå till. Jag har en själv fast en -91 och den skulle jag inte sälja iväg för småpengar. Kolla bara så att motor och växellåda går bra.

//Schnitzer
be
745
beamer
BMW 320/325 E30 -84
Anledningen till att jag frågar om värdet beror på att det gäller en ev bytesaffär (dock inte mot min 525:a).

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Det beror på vad du ska byta mot? Men jag skulle inte sälja en -90 för under 55.000 kronor. Men jag vet inte hur de andra som har 750i tänker om de bilarna.

//Schnitzer
Låter som ett extra fint objekt det där, med mycket dokumentation och utrustning, den bör vara värd minst 60 tusen. Någon kanske sett billigare men då brukar det bara vara skräp kvar av lyxvagnen, har sett på ett femtiotal olika E32 de senaste åren och tyvärr är det så att de flesta 750 befinner sig i ett anskrämligt skick.

//Sniffer
svardska
enda felet är väl att den är svensksåld, med risk att den har en del rost och är servad på ronny och rogers mack!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.