|
|
|
|---|---|
|
Tjena, tänkte fråga er veteraner lite här min min nya bil :) multi ratten.. styra stereo är ju bra men va fasiken är knapparna på högra sidan av ratten till? Behållarna till spolarvätskan, 2 st. Ummm ok häller spolarvätska i den ena och vig vatten i den andra för att hålla bovarna borta?? vad är dom till igentligen, på min gamla räcer använde jag bara den ena men efter som jag nu har en aningen nyare bil ( typ 10 år :)) så antar jag att grejjerna ska funka iaf.. så vad är dom till? | |
|
Vilken modell har du? på E46 (3-serien)är knapparna på den högra sidan till för farthållaren. On/Off-knapp, Resume-knapp samt +/- -knapp för att ställa hastigheten. ___ "When people are free to do as they please, they usually imitate each other." |
|
| oj glömde ta med det, e39 och det stämmer nog som du säger, klicka till lite min skalle nu, tack :) | |
|
vad gäller spolarvätske behållaren så är den stora vanlig spolarvätske behållare, den som är lite mindre är intensivspolarbehållare, där ska du ha koncentrerad polarvätska... en svensk instruktionsbok kostar 120 kr på BMW En V8 drar mer än man tror! |
|
|
tack för dom svaren.. men va tusan är intensivspolarbehållaren till då? när man håller spolar spaken inne länge eller? |
|
|
Det brukar vara utmärkt på spaken, men normalt trycker man spaken inåt, alltså mot rattstången... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Nu ramlade pengen ner :) tack för det |
|
stefannorr |
intensivspolaren spolar väl lyktorna. |
|
Vilken årsmodell har du? På min måste man aktivera farthållaren med en knapp på instrumentpanelen innan rattknapparna går att använda... /Udo Dirkelsniff Länk |
|
Scheckheft |
Hej Intensivrengöring kan man likna vid en förtvätt hos en tvättmaskin: den ska lösa upp den värsta skiten på vindrutan, sedan kommer den vanliga spolarvätskan och tar resten. Intensivrengöring köps hos BMW handlare. Kostar inte många kronor. Mvh Scheckheft |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.