|
|
|
|---|---|
|
Hade tänkt mig ett chipp vet att det förmodligen är dumt att chippa en så gammal bil men motorn värkar var i toppskick men man vet ju inte det kan ju rasa.. ska man välja bmw:s egna chipp isåfall?? Tiaz | |
|
BMW har inga egna chip som ökar effekten. -Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk |
|
|
mitt tråkiga tips är 'låt bli' så till att den går som den skall DET bör räcka till för gatu-körning (dvs. EJ ban-körning) |
|
|
oki trodde att bmw hade ett eget chipp men okay.. vet att ja inte borde d men blir ju ifrån åkt!!! Tiaz |
|
|
Förmodligen blir du ännu mer ifrån åkt med ett chip som "förstör" motorstyrningens arbete... Lägg de 2000:- kiselboxen kostar på lite service och omvårdnad av din racerbil istället och jag lovar att den kommer tacka dig. Enda riktiga alternativet gällande trimning är vassare kamaxlar, ökning av volymen, byt hela avgassystemet till 3.8ans och slutligen en riktig mappning på rullande landsväg. /Johan Tryggvesson -Raka sexor låta bäst- |
|
|
Enda sättet att få rejält med extra kräm är mer soppa = kompressor eller turbo. Och det är inte "lagligt" för gatan. Vassare kammar (bättre drag på höga varv men sämre på låga) ger sämre avgasvärden utan en riktig mappning. Mvh |
|
|
tack tack för svaren ;) Tiaz |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.