AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.736

Usch! Bilen är inrökt!

ti
13
timbe
325i coupe -93
Om nån skulle ha ett bra tips hur jag får bort tobakslukten ur bilen,vore jag glad!
Je
1.159
Jens Ek
Mini Cab -11
318dT -09
320dxT -09
520dxT -15
Börja med att tvätta och rengöra inredningen noggrannt. (Klädseltvätt på alla textilier, och putsa av alla hårda ytor) Glöm inte att rengöra askkopprarna.
Sedan kan man avsluta med att ställa ett par fat med ättika i bilen över natten. Det brukar suga åt sig mycket av dofterna, men tyvärr är det väldigt svårt att bli helt av med röklukt om det varit rökt under lång tid i bilen.

"Pain Is Just Weakness Leaving The Body."
svintoleffe
Sen kan man även ta spolarvätska , som man sprutar på rutorna, Som är utsäpptt, så det är lite starkare.
Det brukade vi göra , när det var lite rökt i bilen, funkade bra.

Länk Min Bmw
MVH Leffe
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Röklukt i bilar är grymt svårt att bli av med. Alla de knep som nämnts är säkert bra, men risken finns att lukten kommer tillbaka igen.
En kompis till mig köpte en bil som luktade nybil vid provkörningen och köpet. Efter några dagar började bilen lukta rök och lukten blev bara värre och värre. Vi försökte med alla knep i boken och han lämnade till och med bilen till en rekondare som körde med någon "magisk apparat" i bilen, men ingenting hjälpte mer än några dagar.
Det slutade med att han efter ett par månader bytte bil...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Tyvärr är det rökt är det kört. röken fastnar överallt, invändigt i kanaler instrument precis överallt fastnar lukten.
Kan man förbjuda att använda telefon utan handsfree så kan man väl förbjuda rökning osså :) Finns inget bättre sätt att förstöra en bil på. Jag blir ledsen iögat var gång jag ser någon bolma i bilen
Det mesta annan skadegörelse går att fixa till.

Till er alla önskas God Hjul och Gott nytt ÅR.

///MVH Hasso
Al
382
Alpina B6 2.8
Alpina B6 2.8 -86
Bmw 320 -84
Bmw 530 -88
HATAR när folk röker i bilen..

har haft några som tänt en cigg i min bil utan att fråga. snacka om att dom åkte ut fort...

god jul på er alla!

Alpina Power!
Håller med absolut! Inser de inte vilken värdeminskning det blir, usch nej bojkotta alla som ska sälja sina rökiga bilar eller en rejäl prutning. Ska det var a så jä**a svårt att hålla sig de gånger man kör bil...

/ KEN
Länk
Detta låter helt absurt men ska tydligen fungera. Har aldrig testat det själv.

Men tydligen så ska det gå att få bort röklukt (och även annan lukt) om man ställer in en kaffe kopp med ättika i bilen och låter den stå där över natten. Det fungerar i kylskåp vet jag. Där kan man ju få kass lukt om dom har varit avstängda och då fungerar det med en äggkopp fylld med ättika. Och detta ska som sagt även fungera i bilar. Om du redan har typ testat allt annat så är det väl värt ett försök tycker jag!
Torrbollen skall också ha en förmåga att suga åt sig röklukt...
Ställ in ett fat med mjölk i bilen i några dagar....
Mjölken suger åt sig lukten.....

Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Att ställa in diverse vätskor i bilen som "suger till sig" lukten man vill bli av med fungerar, men oftast bara tillfälligt. Lukten finns kvar i tyg, läder, plast mm och kommer oftast tillbaka. Men det är ju självklart värt ett försök...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Visa användare
1.274
1BJÖRN
X5 -07 Sportpaket samt Aerodynamikpaket
Porsche GT3
Ring runder till dina lokala bil rekondare och hör om någon utav dom kan utföra en ozon behandling i din bil. Detta är det bästa sättet att få bukt med äcklig rök doft i en bil.
Jag vet att det funkar men om det är just för stunden kanjag inte svara på.

Länk
Visa användare
363
MMM
M5 E39
530 E34
Om man skall göra det själv så är det där med diverse vätskor säkert bra efter att man rengjort hela bilen grundligt. Mitt tips är att skruva ur stolarna och ryggstöd samt baksäte en blåsig sommardag och låta de stå ute i en hel dag. En del rekondare påstår att 50% av odören sitter i rutorna och det kanske ligger något i det. Varför inte passa på att installera lågnivå och strömkablar i samband med rivning av hela bilen. Jag körde en hel vecka med alla fyra rutor nere, ca 2cm. Sen säger jag bara Köp ny askkopp om den sanitära olägenheten som ägt bilen tidigare har askat i den. Jag tvättade ur en askkopp en gång med klorin högtryck och sandpapper men likförbannat satt lukten kvar.
Ma
36
Math
525D touring -06
318D touring -04
R1150GS -01
Det brukar fungera långsiktigt med att sätta in ett ozonaggregat över en helg med stängda dörrar. har provat detta flera gånger och lukten har aldrig kommit till baka.
ryck loss mottkonsollen som ligger på kardantunneln, kan ligga aska där under....

___
Mvh
Patrik N.
ni
656
niklas g
BMW e30
BMW 525 touring -92
is-touring : hehe, hur luktar mjölken efter ett par dagar då ?
niklas g : ja du den luktar inge gott , man får byta ut den med jämna mellanrum..........

Men den drar åt sig lukten i allafall , hur länge lukten är borta vet jag inte men det funkade i en av mina bilar.....

Sedan ska man ha i tanke hur mycket det är rökt i bilen oxå....

God jul

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.