AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
451

Hur mycket pyntar ni för era Cabar?

Jompa E
Jag bor 5 mil söder om Stockholm är 19 år, och bilen är en 325 cab 93:a imp.
Jag får pynta 12800:- helår helförsäkring.
Folksam.

Vad betalar ni?

/Jompa E36 cab
m3
972
m3efl
Murcielago -03
F430 spider -06
M5 -05
Tjenna..
Hade en 328cab 96 betalade 11000:-Helår Folksam Då stod den på morsan bor i Södertälje.
Jag betalar 4035kr/år för helförsäkring med + förs samt hyrbilstillägg för en M3 cab -97
32
255
328 Coupé
328i Coupé -97
Hur kan du ha denna premie Purple??? Enbart halvårsförsäkrad eller... Vilket bolag har och (om man törs fråga) hur gammal är du?
Cabrio
Jag betalar 4400kr/år helförsäkrad i T.H
Bilen står iof på min far & vi bor i djupa mörka småland. Runt Hultsfred.

Mvh Tobbe 325 Cab 93
328 Coupe´: Jag avser helår men jag har ytterligare 3 bilar samt villa,pensionsförs,sjukförs, etc...
Detta gör att min premie reduceras samt att jag är född -59 och bor på ett lågriskområde med fordonet/garaget låst/larmat.
Enligt skadestatistiken så är en cab mindre skadedrabbad - man kör mindre, glider mera och som de flesta andra väldigt rädd om bilen. Det kanske spelar en roll att jag är enda ägaren på bilen, men min förra M3:a (-95) var en avusblå Coupe´med vitt skinn och den kostade 5650:-/år att försäkra i IF.
För min f.d 318i(E30)cab betalade jag ca 4500 per år och helförsäkring/1500mil.
Jag "lurar" försäkringsbolaget på 3050 SEK helåret (helförsäkring)för min 328-97 cab - det känns som jag lurar bolaget men de höll fast vid det låga priset. Det bör tillgägas att jag inte är född i går så att säga...

Credit aucune limite!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.