|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har lite planer på att köpa en BMW 320i/T årsmodell 99-00. Är det någon som kan hjälpa mig med service intervaller samt pris på service (mellan tummen och pekfingret). Tack på förhand / Jim | |
|
Välkommen till forumet. Serviceintervallet varierar beroende på hur bilen körs. Man har 2500 liter bensin på sig mellan serviceintervallen, så det brukar i praktiken hamna kring 2500 mil... Servicegången ser ut så här: Oil service Inspection-1 service Oil service Inspection-2 service Oil service Inspection-1 service osv... Dessutom har du två tidsberoende serviceåtgärder, dessa är: Bromsvätskebyte: vart annat år Kylarvätskebyte: vart fjärde år Priserna varierar lite beroende var du servar bilen, generellt är det dyrare i storstäderna. Ungefärliga priser mellanstor stad: Oil service: kanske 2000 kr (mest materialkostnad för 6,5liter syntetolja och oljefilter samt kupéfilter) Inspection-1 service: kanske 3500 kr Inspection-2 service: kanske 4500 kr (då ingår tändstiftsbyte, vilka kostar 170kr/st) Bromsvätske- och kylarvätskebyte vet jag inte vad man tar för, men räkna med att de debiterar mellan 1/2 till en timmes jobb för det och att timpriset ligger på kanske 850-1200kr/tim. Sedan tillkommer givetvis förslitningsdetaljer såsom t ex bromsklossar, bromsskivor etc. som ligger utanför normala servicedetaljer (filter, olja, stift etc.) Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Snabbt och klockrent. Tack så mycket. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.