|
|
|
|---|---|
|
Vad kan det vara man kan köra utan att det märks i höga farter eller med lite gas, så fort jag låter bilen stanna o ställa sig på tomgång så händer det att den dör eller bluddrar.......... Besviken nybliven 535 ägare, har kollat kompressionen , inget fel där,jämt o fint............ Mvh Nikke | |
|
Och så drar den soppa som tusan till råge på allt, för mycket , men jag vet att de tar mycket men inte så här !!! |
|
|
Ingen som kan ge mig förslag ??? Måste ju finnas de som har likadan bil som kanske haft ett sånt problem, ja vet jag lämnar tillbaks den om det inte löser sig med detta !!! Mvh Niklas |
|
|
Har inte ägt en bil lik din men finns det inga "Check" eller motorlampor som lyser på 535:an. Om det tex. är luftmängdmätaren sk. MAF sensorn som är kass så borde det finnas Check eller "service engine soon" lampor som är tända? Leffo |
|
|
Trasig tomgångsmotor kanske? Sök på forumet, den har behandlats förr.... ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
Vid alla motorproblem så börja med att kolla stiften,hur ser förbränningen ut?.Hur reagerar motorn när oljestickan lyfts (motorn igång). Låt motorn gå på tomgång en stund o ta ur några stift,ge sen en beskrivning hur ansiktet på stiftet ser ut. mvh/micke Länk Länk Ny 02sida |
|
|
Har du sportluftfilter? På kompisens 325 satt det koniskt filter - funkade skitbra på sommaren, men bilen gick inte på tomgång på vintern... Beroende på luftmassemätaren skulle jag tro |
|
|
Tror det löste sig nu bytte tändstiften går kanon än så länge,tack för tipsen grabbar !!!! Mvh Nikke |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Annars tjuvluft, lambdan. Mvh, Thomas E "I used to jog but the iscubes kept falling out of my glas." |
|
Gummidelen på insuget (över ventilkåpan) kan spricka med tjuvluft som resultat. Achtung, ein zerstörer! Tauch! |
|
| Troligtvis tjyvluft i en luftslang. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.