|
|
|
|---|---|
BMW E39 |
Hej! Har någon av Er erfarenheter av Ferrita? Blir det mycket bättre och häftigare? Mvh Matteus |
|
Bättre och häftigare? Om du menar att man vinner några hästar och att livslängden ökar så är det bättre. Om du tänker på ökad ljudnivå när du skriver häftigare så är det också rätt, jag tycker att ljudet är ganska lagom. Själv har jag haft en del problem med skrammel på mina Ferrita-system, eftersom de har tagit i rörliga delar (krängningshämmare resp. kardanaxel). Dessutom så hade de tagit sig friheten att flytta uttaget för den bakre lambdasonden på min nuvarande Volvo så att kabeln inte räckte. På den bilen är originalsystemet inte skarvat en enda gång från katten och bakåt (>2m långt) och Ferrita skarvade sitt under viscokopplingen, redan tidigare bilens lägsta punkt. |
|
| det bästa är att åka till Ferrita och få systemet byggt på plats. Jag hade ett 2,5" sportsystem på min fd 320-92. Ljudet blev brutalt. Lite för mycket för min smak. Det är kul ett tag men sedan blir det jobbigt. Däremot anser jag systemen vara prisvärda och välbygda. | |
stimpenbmw |
när mitt system lägger av har jag tänkt köpa hos ferrita. Men då tänker jag köpa ett "orginal" rostfritt system. Dvs inget sportsystem utan ett vanligt system som bara e rostfritt. E inte ute efter sportljud eller så. Jag e ute efter konfort. Iaf som läget är nu. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.