|
|
|
|---|---|
|
Se på dette bildet: Länk Jeg setter en S50B30 i en E30, og lurer på hva røret med pil på er til. Jeg er blitt fortalt at det er til bensindampfilteret. Betyr det at jeg kan sette på et slikt filter (Länk og så vil alt være i sin skjønneste orden? :-) | |
|
Det är till expansionskärlet..vattenrör som går bakom motorn... |
|
| Det tjukke røret som ligger under er vel til expansionskärlet... Det tynne røret går til tomgangsregulatoren, det kan vel umulig være til expansionskärlet? | |
|
Aha, det smala. Det går till kolkanistern från insuget. japp! Så om du inte ska ha Kolkanister så måste du plugga den ledningen redan vid gummiröret till tomgångsmotorn. Annars kommer den dra tjuvluft därifrån |
|
| det är till tankventilationen! den ska gå till en tacktventil och sen till kolkanisteln!!! inte expansionskälet!!!!!!!!!!!!!! | |
|
funbeemer: Läs mitt förra inlägg |
|
| LotecM3: Må jeg ta av metallrøret og plugge ledningen så nærme tomgangsmotoren som mulig (på innsugssiden), eller kan jeg bare plugge røret slik det kommer ut på eksossiden? (Det vil si her: Länk | |
|
Spelar ingen roll...Hade varit snyggare att plugga så nära gummislangen som möjligt och ta bort metallröret |
|
| Ok, takker! Hva gjør denne kolkanisteren, egentlig? | |
|
Den filtrerar bensinångor från ventilationen av bensintanken. Om jag fattat saken rätt... If you can´t drift it - ditch it! |
|
|
Och då undrar jag... Måste man ha den? Och om man inte måste, hur gör man med tankventilationen? (min är lite smått krossad nämligen..) |
|
|
Måste och måste... Bilar nyare än -88 "måste" ha katalysator och kolkanister för att SBP ska bli nöjd. If you can´t drift it - ditch it! |
|
|
GAmla E30 har den i höger hjulhus istället för att förbränna ångorna in i motorn... |
|
|
Ok... tror inte att det hjälper med kolkanister på min bil för att SBP ska bli nöjda... Kommer ihåg att det satt en behållare i bakre hjulhuset på E30. Kan man göra som med vevhusventilationen? att man bara drar til en behållare med filter? Länk www.reptil.nu |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.