|
|
|
|---|---|
|
Hade inbrott i bilen ikväll. Slog i sönder rutan i passagerardörren. Inget snott eftersom jag hade stereofronten inomhus. VAd kosta det att sätta i en ny? Är det lönt att blanda in försäkringsbolaget? Självrisken är 1700 står det på försäkringbrevet. Eller vad kostar en ny ruta? Svara gärna snabbt. Mvh Daniel | |
|
Om du menar en dörrsidoruta så kostar den mer än så tyvärr! Jag bytte förardörrrutan och en liten i bakdörren. Kostade 4100 kr för de två. Försäkringsbolaget betalade tack o lov. |
|
|
fy fan har fått tipset att leta på skroten..ska satsa på det. Men tack ändå. Mvh Daniel |
|
|
Tänkte fråga här i stället för att lägga upp en ny tråd. Va kostar en ny framruta inkl montering? |
|
|
Själva sidorutan är inte så dyr (ca 800kr hos BMW) men sedan tillkommer arbetskostnad och eventuella andra delar som måste bytas samtidigt med rutan... Framruta kostar ca 2500kr plus montering (vet ej vad en bilglasmästare kan ta för det). Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Hitta en finfin ruta på returbilen i malmö idag för 100kr. En ny kostade 870 plus montering på bmw. Så jag kände att jag kan lägga mina pengar på annat o montera den själv....gulp...,kommer ta hela julhelgen. Men det löser sig alltid. Det som överraskade mig var att en glasmästare skulle ha nästan dubbelt så mycket betalt. Mvh Daniel |
|
| Jag har rutor om du vill köpa. 070 57 10 295 | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.