AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
522

Aktiv sub E34 Sedan

pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Jag tänkte investera i en aktiv sub till min E34 sedan. Eftersom jag har batteriet i motorrummet måste jag dra strömkablarna därifrån till skuffen. Tänkte ha suben där. Jag skulle behöva lite tips på hur ni har dragit era kablar. Även tips på hur man ska dra nivåkablarna från skuffen till stereon är såklart intressant.

/Per
Strömmen bör nog dras på höger sida, för på vänster har du ju stammen till ZKE/ZVM-delen. Om den får plats i plasthöljet där lämnar jag osagt.... Kan hända att du får ta upp ett hål så att du kommer in under baksätet. Men väl där under så kan du dra kabeln genom en ganska stort hål i ryggstödet. Komplettera gärna med gummigenomföring modell lika-som-andra-sidan.

Lågnivån går utmärkt att dra på sidan om kardantunneln, då för att minimera risken för störningar. Förslagsvis på vänster sida, då du har ett perfekt hål i golvhöjd som går in under baksätet. Sen kan du ta kabeln på samma sida som el-modulen och genom ryggstödet (finns fin gummigenomföring där).

Och för guds jäkla skull: Använd ordentliga lågnivåare!

OK, det blev lite grötigt, men du fattar när du är där! =)
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
OK! Tack för tipset, det verkar klokt. Det blir en JBL aktiv sub så småningom...

/Per
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.