AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
801

Hur ska jag koppla in min cd växlare?

do
641
dobo
BMW 640 GC n55 mhd steg 2+
Tjena allihopa!
Jag har en e34 m5 med bmw c proffessional rds som ej är förberedd för cd växlaren...
Jag vet ej vilka kablar eller dylikt jag ska ha för att den ska fungera. Kan någon hjälpa mig???!

Mvh
do
641
dobo
Tack för ALLA svar grabbar!!!
;)
bole
Är det inte fördraget för cd-växlaren till bagaget(det är där man brukar ha växlaren) så måste det göras en hel del faktiskt. Du nämner ej vilken cd-växlare du ska köpa osv osv..annars finns d MASSOR länkar på nätet om just det, iafall till min E46-a...det var inte fördraget hos mig heller så jag köpte en alpine cd-växlare med MP3 funktion, en soundlink adapter som gör att man kan koppla business RDS till den och sedan till växlaren, drog sedan kabeln från RDS'en ända bak till bagaget, där man måste köpa lite diverse grejjer, bla byta vänstra mattmasken och även köpa till en cd-växlar-hållare...Inte många som visste hur d skulle göras dock så jag fick experimentera själv en hel del men fick det gjort sen till slut

mvh
do
641
dobo
Cd växlaren är bmw original 6 skivors som passar e32, e34, e36. Efter att jag har ringt till bmw sa dom att jag måste även ha en strömkabel... stämmer detta? Dessvärre sa dom att den inte gick att köpa separat??! Ja.. vad gör man nu?
bole
Enligt installationsanvisningen så måste man dra både strömkabel och cd-växlar kabel... sådana finns att köpa just för din bil hos bmw-handlare och kostar inte mkt faktiskt kanske 50-100 kr...sedan borde du be din BMW handlare skriva ut dig en installationsanvisning för den aktuella växlaren för just din bil..det enda jag har är installationsanvisningar för E46
do
641
dobo
bole

Måste man köpa kablarna från en bmw-handlare eller finns det inte likadana nån annanstans?

Mvh
bole
köp dem från bmw handlaren ty de ej finns någon annanstans (eller jag vet inte) bmw är säkrast iaf
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.