|
|
|
|---|---|
|
Har hört flera m50 motorer som rasslar vid vissa varv när man tomvarvar dom.. Ska det låta så? och vad är det som låter... | |
|
Finns ju möjlighet för att kamkedjan rasslar om den är sliten. Annars kan det vara andra grejer som sitter löst runt motorn som börjar vibrera i vissa varvtal. Så min uppfattning är att något är löst eller slitet ifall det rasslar. Då utgår jag från min egen motor som det inte rasslar ifrån. |
|
| Men Plexan, du har väl en 12 ventilare? | |
|
Du tänker inte på vanosljudet då?liknar en slagborr.Kom på 520-93. mvh/micke Länk Länk Ny 02sida |
|
|
Nja.. har ju inge vanos på min.. Annars var det en slående beskrivning på ett missljud :) |
|
|
Du skrev>Har hört flera m50 motorer som rasslar vid vissa varv när man tomvarvar dom.. Trodde att du inte menade din då,,,, mvh/micke Länk Länk Ny 02sida |
|
|
ja jo.. så skrev jag men inte hört ljud speciellt på vanosmaskiner och ja det låter från min med... hörs bara när man står och varvar med huv öppen aldrig nåågot ljud i bil när man kör... kan det rassla å skramla i insuget? |
|
|
Kan vara någon/några ventillyftare som är lite sliten/slitna? Fast, då brukar det ticka, inte rassla. Kamkedjan kan också rassla, men inget oljud som man tänker speciellt mycket på, men visst hörs det. Om oljudet är krafigt kan det räcka med att byta kedjesträckare för att få det tyst. /Per |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.