AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
5.025

Termostatbyte E36

ma
279
martin_gbg
330i Cabriolet M-Sport -08
Hej,
var byter jag termostaten billigast i Göteborg? Bilen är en 325 E36 Cab.. BMW Group vill ha ca 1300:- och det verkar dyrt tycker jag. Termostaten kostar väl bara 350:- ungefär??

Tacksam för råd!
/Martin
Bu
469
Bumer
BMW 118 i - 05
hellre att betala 1300:- hos BMW o få åtminstone någonting gjort med garantin än att lämna ögonstenen till privata mekaniker som bara förstör saker o ting..

d e mitt råd
Jo
1.073
Johan M3
Variant Highline -06
307 XT -03
Dåligt råd. Klart du ska leta upp en bra privat mekaniker som kan byta en enkel termostat billigare än 1300.-. En privat mekaniker får stå för eventuella misstag precis som BMW.
Jag använder mig endast av en privat mekaniker här i sthlm, bmw skinnar dig garanterat, jag vet.

/Johan
ma
279
martin_gbg
glömde visst säga att jag bor i göteborg! någon som har en bra kontakt?

/Martin
ma
279
martin_gbg
lr inte...f*n jag e ju helt borta idag. kanske beror på julstressen =)

hehe

/martin
Bu
469
Bumer
BMW 118 i - 05
Kan ge dig ett mkt bättre råd-fråga folk här på forumet om hur man byter termostaten så kommer väldigt kunniga människor tipsa dig. Sedan kan du utföra bytet själv. Så gör jag ialla fall.
ma
279
martin_gbg
jag hade tänkt att byta den själv på min förra bil, men gjorde inte det. lämnade istället in den på HCJ Bilverkstad (kostnad 1100:-) och va med under monteringen. såg hur de gjorde och det va inte helt lätt. svårt att få det riktigt tätt. kan jag få det gjort för ca 800:- så vore det absolut värt det!

/Martin
Byta termostat kan väl 99% av alla bilverkstäder?

Jäkla skitsnack att de bara skulle förstöra bilen. Jag gör alla mina reperationen hos en vanlig bilmek. En BMW 325 -94 klara de flesta av utan problem.

Automax i Kalmar kommer jag aldrig mer lämna in bilen. Sämre personalbemötande har jag aldrig varit med om.

co
17
cocpit
323i-96
Jag vill rekomedera Bavaria i Frölunda, Han kan allt om BMW och har väldigt bra priser. Jag har inte hört någon som är missnöjd med hans arbeten.
Visa användare
586
wdac
325i -05
termostatbyte är plätt lätt å göra själv termostathus med gummiepacking 165:- på BMW termostat 185:- på BMW gummie packningen 11:- på BMW.

jag har bytt termostat å termostathus på min 320Ci, 525iA å nu min 325i...

ta bort fläkten, sen behöver 5ans insex för fläkten, sen 10an å 13 till termostathuset.. det skall vara 3st 10or å 1st 13 dem är olika långa så se till att sätta dem på rätt ställe igen annars riskerar du gängpaj... tänk på att termostathusen är kännsliga så dra inte åt för hårt finns stor risk för sprickor, dem är gjorda i backelit... tål värme bra men en aningen sköra...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.