AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.156

Lås öppas av sig själv (E34)

Ursäkta att jag startar en ny tråd gällande centrallås, har betat av ett 20-tal befintliga utan att hitta nån som relaterar till mitt problem så jag hoppas ni har överseende med att jag startar en ny!
Så till mitt problem. Har haft strul med larmet på så vis att det inte gick att låsa med fjärrdosan, lämnade in det för genomgång och det är nu fixat. Istället fick jag ett annat problem, nämliget att varje morgon jag kommer ut o ska ta bilen så har den låst upp sig själv och är avlarmad. Detta har hänt nån enstaka gång tidigare, men efter att bilen varit hos larmfirman så är det varje dag. Dom å sin sida hävdar att det är ett vanligt centrallåsproblem på E34 o E36 och har inget att göra med själva larmet. Dessutom händer det att larmet går igång av sig själv och börjar tjuta utan anledning, men detta påstår larmfirman beror på en lös jordkabel som dom ska fixa åt mig. Vad säger ni mer erfarenhet, ska jag lite på larmfirman eller bråka med dom? Måste ju få rätt på låset, lite jobbigt att behöva dra ut hela cd-spelare och pilla så bilen inte går att starta varje gång man ställer den :/ Ytterst tacksam för förslag!
Stava kan jag tydligen inte :P
Hej

Det finns en funktin på E34 som gör det "omöjligt" att låsa in bilnycklarna i bilen. Den funkar ganska enkelt

Om dörren är öppen så går det inte att trycka ner låsknappen.... den kommer upp direkt igen.

Den använder kontakten på dörrarna till kupébelysningen som givare. Om någon av givarna är slitna och glappar så kan man nog få detta problem eftersom bilen tror att dörren är öppen.

Jag skulle prova att byta alla dörrkontakter.

Men det är jag det. Lycka till
Visa användare
1.080
lalaw
BMW 520D -17 F11
Mini Cooper S -03
MGB Roadster -67
Think City -10
Hej,
När jag monterade larm i min bil så började den att låsa upp sig nästan direkt efter att man låst den, men det var bara en säkring under baksätet som hade gått.
kolla dem först.
Lars
Fu
240
Funatic
325iA Cab -93
Tjena!

Kolla att alla kablar som går i bakluckan är hela. Jag hade samma problem på min e36:a och det var en avskavd kabel i kabelstammen som sitter just i bakluckan, dessutom en bit in så utan tips hade jag nog aldrig hittat felet. Jag hade defa-larm på bilen.

Lycka till!
Tackar för tipen, ska börja rota så fort det blir ljust ute :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.