|
|
|
|---|---|
|
Tjabba! Jag funderar på att tona min E46 Touring med Solarplexius. Är det någon som har några bilder på bilar som är tonade med den varianten? Gof Jul /Fredrik | |
|
Länk Länk Länk Passformen är bra men de kan vara lite svåra att få dit. Särskilt bakre sidorutorna. "BMW six appeal" Farkost:Länk |
|
Deliq |
Länk Länk Länk Länk Länk Länk enligt önskemål... ;-) God Hjul M V H // Dennis L. "Det är ofta dyrare att göra för lite än för mycket" |
|
Då får väl även jag slänge upp lite bilder... Dock på min gamla E36á. Solarplexius: Länk 328án: Länk |
|
|
Jag tog bort de inre fönsterlisterna (bak sida), satte dit skivorna, tryckte tillbaka listerna igen. Funkade bra. /Gunnar /Länk |
|
|
Tack för alla bilderna! Jag tycker att Solarplexius verkar vara ett bra alternativ. Hyffsat pris, snyggt och funktionellt. Tror nog att jag kommer att göra en beställning : ) Gott Nytt År på er alla! //Fredrik |
|
|
Jag gillade bilderna, så jag passade på att beställa idag.. Kommer på Fredag (lagom till helg montering...) //amullo --- |
|
| Hur tight sitter solarplexius mot rutorna? Inbillar mig att det borde bli en luftspalt mellan rutan och plasten, och i såna fall lär bilen bli rätt varm till skillnad mot film som reflekterar ut värmestrålningen innan den kommer in i kupen? | |
| Amullo: Vad tar dom för solskydd till en E46T ? | |
Njuren |
Inget för en ljudparanoide, de kan skramla dessutom blir de fruktansvärt varma. BMW - i nöd och lust? |
| Ah, då får jag vatten på min kvarn - om de blir varma så betyder det att värmestrålningen fastnar i utrymmet mellan rutan och plasten och därmed värms kupen upp... | |
Njuren |
Seb_540: Ohja, jag hade det på min svarta golf utan AC.Körde på den varmaste dagen 2005, 30mil i hettan med golfen och uppmätte hela 52 grader i kupen. Satt i kalsonger de sista 15milen =) BMW - i nöd och lust? |
|
Grandy: De tog 1250:- för det jag beställde. De tre bakre rutorna + de två små i dörrarna bak. De rutor som går att veva ner ibak tänkte jag filma själv. seb_540: Jag vet inte hur tight de sitter. Skall hämta ut på posten idag och montering blir nog ikväll eller ihelgen. Jag rapporterar när det är klart. //amullo --- |
|
|
var kan man köpa dessa?? stefan |
|
|
Stefan. Jag beställde mina direkt av solarplexius. Länk Jag satte på dem ihelgen och är GRYMT nöjd med resultatet! Snyggt som f*n och enkelt som bara den. Fixade alla 5 rutor på 15 minuter! //amullo --- |
|
| amullo: Kan du inte ta lite bilder på underverket. Hade varit kul att se. | |
|
Grandy.. Det borde jag kunna fixa. Jag skall ner i garaget ihelgen och fixa elen till draget, så jag kan försöka komma ihåg det. Jag vill bara säga att det blev faktiskt grymt snyggt. Jag ver skeptisk över att man skulle se utrymmet mellan intre och yttre rutan, men detta är f*n så mycket bättre än de filmade bilar jag sett innan! Samma sak innifrån! Det syns inte ens på passagerar rutorna att det sitter en plexiskiva innanför! Detta kommer formodligen också att hjälpa mycket med immbildning på vintern, eftersom du issolerar luften mellan kalla och varma sidan. Ljuset som släpps igenom är lite väl mörkt när man har solglasögon på sig, men det funkar bra i solljus. Man tittar mer i ytterbacklspeglarna nu, vilket kanske inte är en nackdel. Överhuvudtaget är jag mycket nöjd och skulle rekommendera solarplexius MYCKET varmt över film alternativen. Inte minst eftersom du får proffesionell LIMO kvalitet på toningen för halva priset jämfört med att låta någon filma bilen //amullo --- |
|
|
Herregud vad jag stavar illa.. Det kanske borde finnas en EDIT funktion någonstans.. //amullo --- |
|
|
amullo: Jag letar E46 Touting och hade tänkt att "filma" den... ...men detta verkar ju klart intressant... Förmodar att anledningen till att du ska filma bakre sidorutorna är för att de ska gå att veva ner? Ser fram emot bilder :) / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.