AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
887

NextBase nån som provat?

M.
307
M.Nilsson
120dM E87 -07
525tds E39 Touring -98
Som rubriken lyder är det nån som provat NextBase SDV37-A3.
Är ute efter en billig dvd+lcd skärm som jag kan ha bilen så min son får lite roligare bilfärder.
Och tyckte den verkade perfekt,men funkar den bra eller är det bara skräp.

"Riktiga män luktar diesel"
Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
Vi använder våra så här: Länk

Sidan handlar om något annat egentligen men du ser hur vi har de monterade. De funkar jättebra. Bilden är helt ok och ljudet i spelarna duger. Det är ju inget jätteljud men, som sagt, det duger gott till Disney-filmer o dyl.

De klarar alla sorters brända skivor också (DVD+R/RW, DVD-R/RW) Det enda den inte klarar av är att spela upp skivor vi spelat in på vår Philips dvd-recorder. Men det går att bränna om de skivorna i datorn så de funkar sedan.

Vi har 2 st spelare som har både in- och utgångar på ljud och bild. Dvs, vi kopplar ihop dem och spelar filmen i en av spelarna så den visas på bägge skärmarna.

En nackdel är att bilens spänning inte räcker till om inte tändningen är på. Konstigt, men så är det.

Slutligen kan jag bara rekomendera en billig och bra lösning.

"BMW six appeal"
Farkost:Länk
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Den här ligger rätt i pris och det är 7"-skärm...: Länk

Mvh
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Här har du en 8,4" för drygt 3.000:- Länk och 10" finns från 4390:-...: Länk
Bl
1.196
BlueBeemerBoy
E91 LCI 318d 2010
E36 Coupé S50B32

*M.Nilsson*
Mitt tips, som jag f.ö. kommer att använda mig av själv, är att handla den nya Playstation2 enheten och installera den i bilen. Den är väldigt liten och kan ju förutom att spela med användas till att köra DVD-filmer mm. Priset ligger runt 1500:- Du kommer ju att behöva en skärm också men totalt sett tror jag att du får en bättre DVD spelare och möjligheten att spela för ungefär samma pengar som en "Next base" spelare...

Mvh. B

"What we have here is a total lack of respect for the law"
(Smokey and the Bandit 1977)
M.
307
M.Nilsson
120dM E87 -07
525tds E39 Touring -98
bood: Okej det låter ju bra,men hur är det med typ skakminne,är dom känsliga för gupp,m.m

rob_t_j72:DOm var ju billiga men dom kändes lite väl klumpiga,speciellt om man ska montera dom på nackstödet som jag hade tänkt.

BlueBeemerboy:Ja det kanske inte är så dum lösning,ska kollas upp.

Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
M.Nilsson: jag vet inte om det finns skakminne men det hoppar aldrig. Vi kör iofs sällan på dåliga vägar med den bilen.

Angående PS2 (slim) så funderar jag också på den. Men den borde kunna gå att ansluta till spelarna jag har nu.

"BMW six appeal"
M.
307
M.Nilsson
120dM E87 -07
525tds E39 Touring -98
Okej nu har jag sökt men hittar ingen billig Lcd skärm,så om det är någon som vet av nån billig nät butik så tar jag tacksamt i mot alla tips.
Annars får det nog bli en Nextbase ändå.

750iAL
har haft nextbase o det enda som ja inte gillade va den ngt sladdriga cd släden men det e ju en smaksak...
sedan e inte ljudet i toppklass men va 17 den kostar ju inte mkt...
summan blir=klart godkännd o många tysta baksätesåkare:-)

M.
307
M.Nilsson
120dM E87 -07
525tds E39 Touring -98
Det blir väl inte någe mer krångligt än nåt annat,eller?
Typ om jag ska köpa lös skärm och ett PS2 så blir väl det minst lika krånglingt.
Lättaste sättet är väl att sätta in en FM modulator,men det är ju inte direkt den bästa.
Men har man inte så stora krav på ljud som blir det ganska okej.
Och jag tror pojken mest kommer att få använda hörlurare,så att jag och min sambo kan lyssna på musik medans han ser på film.

Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
Hörlurar är nog det bästa om framsätespassagerarna vill lyssna på annat under tiden. Vi använder dock hittills bara de inbyggda högtalarna i NextBase-spelarna.

Det svåra är att göra "installationen" snygg. Hur drar man kablar snyggt upp till nackstöden?

Förresten har vi 2 st extra 12V uttag bak på mittkonsollen för strömförsörjning av dvd-spelarna.

"BMW six appeal"
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Kollade på en Nextbase spelare idag på onoff, jag blev faktiskt relativt imponerad av bildkvalitén, hade räknat med att den skulle vara sämre, dessutom syntes det hyffsat även lite snett från sidan.

//Simon
Bi
16
Biftas
530iA Touring -01
Jag har också 2 st NextBase, en på vardera nackstöd. Perfekt då en kan kolla på sin film eller lyssna på MP3 medans den andre kolla på en annan film. Har kopplat ihop dessa så att man även kan kolla på samma film, samt även kopplat in orginal TV i fram så frampassageraren åckså kan kolla på filmen (från den ena DVD:n).

Tycker den håller mycket bra bild för priset, spöar faktist många andra dyrare LCD skärmar. Finns ju också en modell med Slot-in nu om man inte vill ha släden för skivorna.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.