|
|
|
|---|---|
|
har en 328i-96 å har lite huvudbry den startar inte med nyckeln å batteriet är fullt me ström alla indekeringar som färd dator lysen mmmm funkar men den startar inte om man inte styr igång den då går den direkt. å felet bara tvär blev bara sådär. nån som kan hjälpa en på traven så man kanske slipper en massa onödiga utgifter? | |
| har du kollat startmotorn? kan gärna vara det | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Den går att knuffa igång ??. men inte på startmotorn ?? uppfattar jag det . Kolla först så att anslutningarna på batteriet är fastdragna ordentligt dvs inte glappar och sitter löst, temperaturförändringa ger materialet chans att ändra storlek. Kolla anslutningran i andra ändan, dvs på startmotorn. samma bekymmer kan uppstå där. ///MVH Hasso Länk |
| kan oxå vara av nytta att kolla säkringarna - d brukar hjälpa när man misstänker olika hjälpfel | |
|
Har du kollat med en annan nyckel? Immobilisern kan strula ibland och göra att motorn inte startar! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Precis Johan! Har det inte varit problem med immobilisern och e36:or av just -96:ors modell när det blir kallt?? Har läst om det här på forumet tycker jag mig minnas...själv har jag haft problem med min också om jag har vridit nyckeln för snabbt till startläge. Om man vrider långsammare, alltså stannar till lite på varje läge så startar bilen direkt....kan ju vara värt att testa d-man! En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW! |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Bilen tycks ju starta "när man styr igång" den och det vore inte mycket till startspärr om bilen startar då :)) ///MVH Hasso Länk |
|
oj..såg inte det..sorry...känns som att den startspärren inte skulle göra sååå stor nytta nej..haha... En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW! |
|
|
Frågan är vad som menas med "styr igång"!? Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.