|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som varit med om det, eller kan tänkas vad det kan vara. hela bakvagnen börjar hoppa. | |
|
Kanske det endast är bakhjulen som tappar greppen om bakvagnen hoppar:) Bakvagnen börjar ofta hoppa om hjulen spinner lite, då är det mera gas som gäller så dom får slå löst ordentligt. Nja, bara en tanke, men det att den knycker och ryker verkar konstigt, tyvärr vet jag inte vad det kunde vara. Har som tur haft inga problem med min. Support Your Local Big Red Machine! -or else- Hells.A. NOMADS FINLAND |
|
| Slitna bussningar kanske? | |
|
Två alternativ som jag kan tänka på bara så där direkt utan att köra eller titta på bilen. 1: Diffspärr vilket kan göra att hjulen hoppar om man gassar för snålt. 2: Silent-busningarna är super slut! Hoppas att du blir lite klokare av detta. |
|
|
Glömde en liten sak!! Sen finns det 100 olika alternativ när det gäller motorn |
|
|
Du kan testa och se om det är glapp i kadanen genom att ligga i 90 på femman och släppa upp gasen helt och sedan trycka till på den och se om det "rycker" till i bilen. Jag har samma problem och ska byta lite grejer. Funderar även på att stoppa i en sex växlad låda Några tipps på att uppgradera till sex växlar så är jag intreserad kör i diket eller smaka på "shockvågen" |
|
|
Hade samma problem med en M5-91, och det visade sig att det var stötdämparna bak som var orsaken till mina studsar, men det brukar ju hänga på silentblocken, men som sagt, det var dämparna bak. Så kolla ifall dina oxå är slut. jimpa |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.