|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Länk Är lite sugen på en lekbil igen å e-30 e ju jävligt roliga välbalanserade bilar, så en 325iM står högt på önskelistan:O) Åsikter å tankar mottages gärna | |
|
Väck med ögonlocken och den är perfekt! 13 ägare...inget onormalt för en så gammal bil men det är ju alltid trevligt ju färre ägare (tycker jag). Priset är juste. Bara att slå till om bilen är lika bra som den verkar! Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
brattwurst |
Tycker den ser omlackad ut, dessutom sitter skärmblinkersen fel placerad (ev, importbil) Om det är en äkta 325 M-technik så är bakvingen felaktig,den tillhör lilla M-pkt. Dimljusena ser blästrade ut kanske är körd mkt på grusväg. Likaså saknas nackstöden bak samt solgardinen som är inbyggd i hatthyllan. |
|
brattwurst, Motivera gärna varför bilen ser omlackerad ut, och varför skärmblinkersen sitter fel. Bilen är svensksåld, och i mina ögon sitter blinkersen helt rätt. Nackstöd och sol-rollo var extrautrustning, så att detta saknas är inget konstigt. Att vingen på bilen tillhör lilla M-paketet är dock korrekt. Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
andha45 |
det är jättelätt att kolla om bilen är importerad på www.vv.se. NJR är ett typiskt sv.såld 88-nummer |
brattwurst |
Den ser onekligen mkt grovkornig ut i lacken. Kan ju naturligtvis vara en synvilla. skärmblinkersen ser ut att sitta dels för långt fram samt även på tok för lågt. Nackskydd bak samt rollo sitter på min E30 IM.? |
andha45 |
Ja, men det var inte std på E30-88. Det sitter en taklucka på min T5 men 90% av T5 har inte det. |
|
Brattwurst, Lackens skick är väldigt svårbedömd utifrån en lågupplöst bild anser jag. Skärmblinkersen står jag fast vid att jag tycker att de ser helt korrekt monterade ut. Jämför med min förra bil: Länk . Bilen i annonsen är dock sänkt - kanske är det därför du upplever att de sitter långt ned? Om du har nackstöd och rollo i din E30 så är det för att bilen är extrautrustad med dessa tillbehör. De var som sagt inte standardutrustning. Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
brattwurst |
Tillägg: Ser även att den främre kofångaren ej är M-technik. Det är en lackad standardkofångare. |
|
Snälla det är en gammal bil trots allt 16 år och sen behöver inte allt vara orginal !!! Smaken är som baken som sagt. En e30 i orginal utförande är inte alls snygg enligt mig. En sänkning är ett måste och fin lack. En bild kan mkt väl ljuga ring och kolla med ägaren om eventuell krock förr. Man kan kolla om bilen är omlackad ifall man tittar på den bara att lyfta lite lister o så . Jag tycker den är mkt fin för att va från 88 om bliden inte ljuger för mkt :) |
|
brattwurst |
Jag tvivlar starkt på att det stora M-pkt satt original mont på bilen från början. Detta är med största sannolikhet en påhängd efterkonstruktion. Detta borde då innebära att bilen är mer eller mindre sönderborrad då det går åt en ansenlig mängd med clips som håller alla kjolar på plats. Dessa clips kräver ett förborrat hål. Det är OMÖJLIGT att borra alla dessa hål utan den helt nödvändiga borrmallen vilken finns att beställa från BMW för dryga tuenlappen, jag tror ej att den har används i detta fall. Kontrollera hur kjolarna sitter fast och om det spänner lite här och var. Risken är att det finns mängder med felborrade hål under kjolarna |
svintoleffe |
Vad vet du om det, har du sett det.? Att sitta O säga såna saker innan du har kolat på bilen, tycker jag baar är knepigt. Länk Min Bmw MVH Leffe |
brattwurst |
Är tämligen säker på detta...Jag har medverkat vid flera eftermonteringar av det stora M-pkt. Så jag vet om hur otroligt små marginaler det handlar om vid borrningen av clipsen. Det är mkt lätt att göra fel om man ej har originalmallen. Det är t.o.m knepigt med mallen. Dessutom fattas både den stora M-bakspoilern samt den främre M-kofångaren. Vilket talar för att det är en eftermontering det handlar om. Eftersom säljaren ej köpt till M-tech orig bakspoiler samt främre kofångare så kan man lungt utgå ifrån att han ej heller använt sig av den dyrköpta borrmallen. Vilket då även bör innebära att trösklarna är mer eller mindre sönderborrade. |
|
Kan inte avgöra om M-paketet är original eller inte men det bör man undersöka närmare tycker jag. En massa hemmaborrade hål kan ge en del tråkiga rostangrepp. Men å andra sidan är priset är relativt lågt för en 325i med stora M-paketet så man kan nog inte förvänta sig att allt ska vara perfekt. Annars ser bilen helt rätt ut, bort med ögonlocken och på med M-technik fjädrar och dämpare. Hartge 16" är helrätt på en e30. |
|
| Det ända man kan göra för att vara säker är väl att köra och titta på bilen. Jag tycker den ser fin ut och hade inte bangat för att titta närmare på den! | |
andha45 |
Tycker det brattwurst tar upp är mkt bra. Även om det kan finnas andra förklaringar till att bilen saknar vissa delar av spolierkittet så måste det vara jättebra att få sån information innan man köper bilen (även om det kan smärta när man är i köpartagen). Jag skulle verkligen uppskatta sån info som man ej tänkt på vid bilköp. Upplyste en kollega om att hans 528 (som han var jättenöjd - orimligt - nöjd med) var skruvad. Det var jobbigt men vi lyckades reda ut fallet... men det hade varit enklast att inte säga ngt. |
|
Mycket gnäll osv på alla bilar som folk ev kommer och köpa. Det är ett under att vissa på forumet överhuvudtaget lyckats hitta en bil som dom är nöjda med. För vissa så verkar det som dom ska ha en bil i nyskick helt orginal med orginal lack osv för i stort sätt inga pengar alls. Bilen ifråga är ju 16 år gammal och det är ett bra pris även om M paketet inte är komplett och ev monterat i efterhand. Allting går ju o fixa till om det skulle visa sig vara fel. Vem vet han kanske har monterat M paketet med PL 400?!!? So what?!? Då får man ju köpa borrmallen och alla clips på BMW och göra det ordentligt själv. Behöver ju inte vara svårare än så?? Självklart så ska man vara kritisk och petetig när man köper bil men inom vissa gränser. Länk |
|
|
Håller helt med 1Björn. Fram stötfångaren är som sagt original. Är bara underdelen som är M på den. /Johan Min bil: Länk |
|
andha45 |
Är 26 000 verkligen billigt för en 325iM -88 om den inte är original? |
|
Om skicket är bra så är ju 26K helt ok för en vanlig 325i,,, Dock verkar ju det inte som det ä en äkta IM så billigt vill jag inte säga att den är... Hade det varit en äkta IM hade den varit billig... Dra iväg ett mail till ägaren och fråga vetja.... fråga nåt simpelt typ om det är svart innertak på den tex. Skulle det visa sig att den är äkta.... KÖP!!! --- Den Svarte: Länk /Chrille |
|
|
Fanns det verkligen "äkta" iM 88? Trodde de "äkta" såldes först som 89 års modell. /Johan Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.