|
|
|
|---|---|
|
Hej Tittade på och körde en 740ia 95a i helgen. Fin bil och jag är sugen på köp,, Är dom dyra att försäkra(jag är 27). Service och delar är det väldigt dyrt eller? Den är fullutrustad utom tv och nav. Dr G | |
|
Jag har precis köpt en 750iaL -95. Bor i Stockholm och är 26år. För mig kommer en Helförsäkring kosta drygt 25 papp/året. Kör ca 1500mil/år Dyrt. Ja. Men värt det? ABSOLUT! |
|
Scheckheft |
Hej Försäkring: ring runt till många bolag och jämför. Min sista 740 kostade 8500:-/år helförsäkrad. Men priserna varierar kraftigt. Nej, i allmänhet tycker jag att reservdelspriserna är humana. På en 10 år gammal tycker jag heller inte att du måste åka till BMW för att serva bilen. Mycket kan du göra själv som t ex oljebyte. Fullutrustad: ett begrepp som används väldigt slarvigt. E38 hade en mängd option och hittills har jag aldrig sett ett fullutrustad exemplar. Däremot en del välutrustade :). Några exempel: finns klimatanläggning bak? regnsensor? sidogardiner? "Fondorientierte Ausstattung", dvs elstyrda stolar bak, 2x tfn, sminkspeglar bak, sitsvärme bak? Rattvärme? DSP? Komfortstolar el. Konturstolar? automat. avbländbara speglar bak + sidan + infällningsfunktion? Se det här som en konsumentupplysning och låt dig inte luras av försäljare som pratar om fullutrustad. Utrustningsnivån påverkar priset. Lycka till Och innan jag glömmer - provkör flera exemplar och jämför! Mvh Scheckheft |
|
Lovetrain: Har du lånat till bilen samt kommer den att stå parkerad på gata så skall du ha den ordentligt föräkrad. Om inte så anser jag att 25000:- i årspremie för en bil som är värderad till runt 60-70" av marknaden är hutlöst och obefogat. Trafikförsäkra och fondera pengarna som blir över upp till de 25000:-. Se de som en insats till framtida rep./uppgradering till nyare modell. En synpunkt från mitt sätt att se. Mvh. Patric Min E38 Länk BMWCS #4598 |
|
|
ok tack för svaren. Hmm,då e den inte riktigt fullutrustad då :) 25000 är för mycke. Men jag har inte tänkt att helförsäkra en 9 år gammal bil som jag köper för 55000. Vi får se om det blir affär,,, Dr G |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.