|
|
|
|---|---|
|
Någon här som handlat av dem eller som har varit och tittat på deras importbilar. Tar tacksamt emot synpunkter.... | |
|
Låg i E-tuna innan ( eller också) sök så hittar du några trådar med läsning som ger en tämligen klar bild av firmans etik och moral....... Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Dom håller på att bygga en ny bilhall i Köping för ett antal miljoner. Jag har företaget i samma hus som han bor i och det brukar stå en del fina bilar med tyska skyltar utanför på mornarna. Så det är ju positivt, dom rulla i alla fall när dom kom till Swe. Vet inget om honom mer än att han är dålig på att hälsa när man möts i trapphuset, men det är ju inget brott.. Men det ser ut som dom haft lite skumrask aff. tidigare om man söker och läser lite.. Lev väl och God Jul Robban |
|
|
En liten tanke slog mig sen.. Vem skulle bygga en ny bilhall för flera kassar pengar och troligen satsa en hel del av sin karriär på att sälja skruvade bilar?? Ja menar den snubben blir ju inte gammal i branchen, även om det går ett tag så får snart alla i lilla Köping veta det och sen får alla på detta eminenta forum reda på det sen är man nog snart stekt. Ok om man håller till nere i hamnen dit inte ens taxi vill köra mitt på dan och hyran för lokal etc är låg och man går i "KK" en gång om året, men inte bygger man väl nytt för hela veckopengen? Eller finns det så dumma mäniskor?!? Dom/han kanske skall satsa seriöst numera. När han öppnar nya hallen kan jag gå dit och kika lite. God Jul än en gång Mvh Robban |
|
|
Vad ska man söka på för att hitta info? Har provat "Framtida" samt "framtida AND bil" utan resultat. |
|
|
"framtida bilar" funkade fint... Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
sono.io Det spelar ingen roll då de fortfarade säljer bilar trots alla varningar. Problemet är att många är inte besökare på Power plus att vilka straff får man - dagsböter. Inte är det heller så att sexpressen och aftonbögen skriver spaltmeter om skruvarna. Så han är nästan smart som ökar på med ett fint hus för x antal pistolas. Du vet väl hur det var med filmen "wag the dog". Mvh, Thomas E "I used to jog but the iscubes kept falling out of my glas." |
|
Fick veta i dag att han inte bor kvar i huset där jag håller till, samt att han även ska bli märkes återförsäljare för nått märke, vet ännu inte vilket men det ska jag snoka reda på. Hade väl nå med nåra Koreaner att göra i E-tuna va...Får gå dit sen och kika lite på servic bökerna på imp.bilarna, om han har några böcker.:-) Kävlingepågen: Det är sant att en fin fasad kan lura vem som helst, tyvärr. Nu ska jag bota min onda hals med Skottsk medicin. 40% Mvh Robban |
|
|
Sono.io (Robban) Till mig sade han att han ska sälja Citroen. Du får gärna kika lite på serviceboken och på bilen på en 530 Touring -01:a han har till salu för 199´. Är lite intresserad av den men är tveksam till firman efter att ha läst här på forumet. Fungerade medicinen?=)...om inte kanske du tog för lite? |
|
| Har ingen erfarenhet av dem själv, men min arbetskamrat köpte en Kia av dem, det dök upp lite små fel på den då och då, men dom hjälpte till och åtgärdade problemen med god vilja och utan något snack. Han var i alla fall nöjd med dem, och bilen har han fortfarande kvar. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Det brukar stå en 540T på USÖ pakeringen utanför jobbet, en 08 firma äger bilen, enligt skylthållaren så har den handlats på ovanstående firma, kollade bilen via vägverket och mätarställningen på bilen när bilen besiktigades och den var för låg om man tittade på skickat och årsmodellen och importdatum enligt min bedömning. ( jag kollade av ren nyfikenhet just pga vad som stog på skylthållarna) och div uppgifter som framkommit via kontakter och forum under de här åren. Till er alla önskas God Hjul och Gott nytt ÅR. ///MVH Hasso |
|
Mig har de i alla fall gett den bästa service jag någonsin fått hos en bilfirma. Laddningsregulatorn gick sönder på bilen i går på väg hem, idag hämtade han bilen, lämnade lånebil, fixade felet, lämnade tillbaka bilen - fulltankad och med påfylld spolarvätska! Allt på en och samma dag. Jag har ägt mycket bilar, bla porsche och saab aero och har aldrig fått sådan service tidigare. |
|
|
Köpte min 528 där en 00 som hade gått ca 9000 mil. Kollade mätarställningen samt en övergripande koll hos M-Bilar (BMW) innan jag köpte den. Den stämde. (Betydligt bättre än ett M-test tycker jag). Kostade ca: 1000 spänn Har även fått hjälp med en del småfel utan kostnad. Fick även hjälp med att byta mitt fläktmotstånd som gick sönder(vanligt fel!) Jag fick stå för halva kostnaden för reservdelen (ca: 300 spänn). TT |
|
|
Jag har ingen erfarenhet av handlaren i fråga, men jag tycker han ofta tar hem "rätt" bilar. Välutrustade, bra motoralternativ osv, men sen hur bilarna i sig är vet jag inte. Mvh Patrik ___ Touringklubben: Länk |
|
|
Lyfter denna tråden lite.... :) Någon som vet något nytt om denna handlaren ? Är spekulant på en BMW 530 som är importerad av dessa herrar 2005. Så är det, å så blir det... |
|
| Länk | |
|
Bokslutet säger väl inte så mycket förutom att de har fått rejäl fart i och med agenturen för Citroen. ______________________________ //Lövet |
|
|
Farsan köpte sin nya Citroen där och är helnöjd med dom han fick ett mycket bättre pris av dom än av LO:s bil i Västerås(Citroen-handlare). |
|
Gemini__ |
Nu säljer de även Toyota: Länk Köp inga importbilar därifrån så blir det nog bra. |
|
Appropå 530 dieseln: "ALLA ELMODULER-STYRDON VART MÄTARSTÄLLNING ÄR MEMORERADE ÄR ORGINAL FABRIKSMONTERADE !!!" Intressant, finns det några så'na moduler som är eftermonterade? Freude am fahren |
|
|
Den bilen jag var intresserad av och som ursprungligen togs hem av framtida bil har jag nu köpt ! Den är fin som snus och ej mätarskruvad. Kontrollerade själv miltalen mot tyskland innan jag åkte upp och handlade den. Väl där visade han upp en pärm med papper och dokumentation från den tyska bmw handlaren bilen köptes från. Så just denna bil från framtida bil är helt ok. Andras bilar kan jag ju inte svara för. Så är det, å så blir det... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.