|
|
|
|---|---|
| har bmw gjort några bilar -80 eller tidigare med 6:a? finns det några små bilar typ 2002,e21 osv? | |
| Ja, 2,3-literssexan kom till E21 1979 har jag för mig. | |
|
Det finns massor av BMW-bilar före 1980 med 6-cylindriga motorer! Kolla modellguiden här till vänster! Per L |
|
|
1970-71 byggde en man vid namn Hubert Hahne 13 st BMW 2002 med 2,5 liters 6:or a´ 150 hk. Elhissar, sportstolar, annan inredning, dubbelljusgrill mm tillägnad och döpt efter sin flickvän Diana. Se där en liten BMW historia kanske okänd för många. Håkan |
|
|
Håkan02> har du nån länk har missat detta helt o jag som trodde att man hade skaplig koll på 02:/ mvh/micke Länk Länk Ny 02sida |
|
|
Sorry svårt att länka till min ´Das Grosse BMW 02 Buch´ Fan jag måste lära mig mer tyska.. Håkan |
|
|
Förstår det:) Hittade nåt här varje fall (längst ner på sidan)fanns det även turbo inblandad?. Länk Länk Länk Ny 02sida |
|
|
Nån som är hajj på översättning? a Dusseldorf, qui a offert a sa femme, comme cadeau de mariage, une BMW 2002Ti avec equipements speciaux. Il decida ensuite de realiser une petite serie de 12 voitures, avec l’accord de BMW, toutes peintes de couleurs differentes, certaines avec moteurs Turbo ou 6 cylindres. Il est amusant de noter que les numeros de chassis des ces voitures sont successifs, prouvant bien que meme si la Diana n’etait pas un modele officiel dans la gamme BMW, la firme apporta a Hubert Hahne le soutien logistique necessaire pour la realisation de cette serie tres speciale. Länk Länk Ny 02sida |
|
|
Dusseldorf, which offered has his wife, like wedding present has, a BMW 2002Ti with special equipment. It decida then to carry out a small series of 12 cars, with l.accord of BMW, all painted of different colors, some with turbo engines or 6 cylinders. It is amusing to note that the numbers of frame as of the these cars are successive, proving well that same if the Diana did not n.etait an official model in range BMW, the firm brought has Hubert Hahne the necessary logistical support for the realization of this very special series. an Dusseldorf, das seiner Frau wie Ehegeschenk ein BMW 2002Ti mit speciaux Ausstattungen angeboten hat. Er decida danach eine kleine Reihe von 12 Kraftfahrzeugen zu verwirklichen mit dem bmw-Abkommen gemalte alle anderer Farben, einige mit Turbomotoren oder 6 Zylinder. Er ist festzustellen, daß die numeros amüsierenden Rahmens der dieser Kraftfahrzeuge aufeinanderfolgend sind, beweisendes, obwohl, selbst wenn die Diana kein offizielles Modell im bmw-Bereich wäre, das Unternehmen Hubert Hahne die notwendige logistische Unterstützung für das realisation von dieser sehr speziellen Serie gewährte. Detta är vad altavistas babelfish lyckades med! Länk Vixit, dum vixit, laetus |
|
|
Jag har här gjort ett försök till översättning tll svenska!: Det är hennes man , Hubert Hanhe, racerförare och BMWagent i Düsseldorf, som erbjöd sin kvinna, som bröllopsgåva (morgongåva?) en BMW 2002Ti med specialutrustning. Han bestämde sig sedan för att göra en liten serie på 12 bilar, med hjälp av BMW, alla målade i olika färger, några med turbomotorer eller 6 cylindrar. Det är roligt att notera att chassinumren är konsekutiva(kommer i ordning) vilket bevisar att även om inte Diana var en officiell modell hos BMW att firman stödde med den logistik som behövdes för ta fram denna speciella serie. Vixit, dum vixit, laetus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.