|
|
|
|---|---|
750iAL |
tycker mig läsa saker som "den ultimata problembilen" "skitmodell som krånglar""aldrig mer en e32 750""skrotbil" ja listan kan göras lång.. NI / VI som har bmw 750 i åren 88-92 har vi såå hemska problem med dom..? E dom värre än ngn annan bil? Själv har ja en 88 som e tipp topp i allt..motor drivning kaross inredning... |
|
fel ägare på fel typ av bil och/eller så har dom en kompis kompis eller grannes brorsas kusin som drar sig till mines att han hört att dom är dålig.(förmodligen av nån stackare som inte visste vad han höll på med),,men sanningen är att många rykten florear och bilarna börjar ju att bli till åren,,som alla andra märken,vilka säkert har sina standard fel och"mystiska egenskaper"men att säga att 750ìn är en dålig bil vill jag inte påstå,snarare missförståd,för man köper inte ett fördelarlock på biltema och deras 20 litersdunk med olja a`la 49:90 och tror att man har servat bilen så den klarar sig resten av året.. rätta mig om jag har fel. Dressa |
|
|
Tänk om alla som sa att 750/7-serie är prloblembil förstod det du skrev. vad jag vet behöver alla bilar rätt service OCH rätt ägare för att må bra.. så dressa, inte tänker jag rätta dig... :) |
|
| Meken jag lämnade in min bil till förr hatade verkligen 750:in. Han hade 3 st stod på gården. De var så otroligt krångliga att meka med påstod han. Jaja, men i fungerande skick är de säkert alldeles alldeles underbara! | |
|
Att skriva att 750 är alldeles alldeles underbar är kanske lite mycket försköning,jag tycker bara att det är en kul bil för billig peng,gemensam nämnare för alla bilar med stor motor är att det kan vara lite trångt under huven,det är ju fortfarande en vanlig motor och inte nån starwars pryl som sitter där.. Dressa |
|
750iAL |
underbart med lite vettiga svar..det handllar om service o bra sådan..man snålar inte med oljan filtren eller stiften..det finns ju bmw original som inte e såå dyrt..oljefilter med pluggpackning kostar 156:- på BMW Group Göteborg..vad tar volvo jo till en volvo 850 tar dom 89:- för filteret utan packning ... ja menar det finns folk som handlar Biltema saker till 750 men då får man ju trubbel oxo.. trångt iall ära men inte omöjlig att meka med.. |
|
De flesta som beskriver 750:n som den ultimata problembilen har aldrig själv ägt en utan bara hört vad andra tycker. Det som gjort att just 750:n fått så dåligt rykte är nog de potentiella kostnaderna om något skulle gå snett. De krånglar nog inte mer än andra bilar, men när något väl krånglar kan det bli ordentligt dyrt... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
![]() 712 E38 750iL -00
individual F02 760Li -15 individual E36 323Ti -99 individual |
Jag får inte köpa en 750 av alla jag känner och de kallar mig både det ena och det andra när jag säger att jag kommer köpa en i alla fall - nästan till en gräns där man vill misshandla dem för att de går mig på nerverna... Bryr man sig om sin bil kan man köpa en 750 tror jag. Skiter man i den o ser den endast som nån a-b bil så kan man ju lika gärna köpa en nissan micra(och skämma ut sig var man än kör). |
|
Mekaniskt är det nog inte mer fel än någon annan bil. Men det finns mycket elektrisk utrustning som det kan bli fel på. Men med hjärtat på rätt ställe så älskar man sin 750 ändå. Det gör jag fast den inte är felfri. |
|
![]() 712 E38 750iL -00
individual F02 760Li -15 individual E36 323Ti -99 individual |
geson: Vad är det för fel på den då? =) |
|
bara lite småsaker. -vä fönsterhiss ur funktion -vä elspegel ur funktion -elsolgardin i bakrutan ur funktion Sen måste jag byta Hardyskiva el stödlager till kardanen. Har nåt missljud vid kraftig acceleration. Sen ska jag byta silentblock. men detta är ju slitdelar Ska nog få ordning på det elektriska också. Min 750 är dock inte tänkt som bruksbil så jag är inte beroende av att den funkar till 100% Till vardags åker jag Range Rover istället. |
|
|
Du har ingen hardyskiva, så stödlagret ligger nog närmre till hands... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Där ser man!! Får kolla stödlagret då. Tack för det. |
|
|
Den har nog för många de facto upplevts som problembil. Poroblemet har dock för det mesta legat i att folk har köpt en 750 som inte underhållits på korrekt sätt och utan att ha pengar i reserv för rena underhållsreparationer som är väligt dyrt på 750 och det är inte konstigt att man i sådant fall upplever bilen som en problembil när den i grund och botten inte är det. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.