AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
942

Priser på nya 3-serien

Berra
Snubblade över följande info på bmw.de. Det verkar som om kommande 3-serie kommer att kosta ungefär som dagens modeller. Låter inte helt fel med en 330i med 258hk för samma pengar som dagens 330? Vad kan isf vara bättre?

Länk
Då lär det bli prisfall på dom gamla modellerna eller?
PT
351
PTR
318i -03 (2:a bil)
Kosta lika mycket i tyska mark? Eller har du räknat om siffrorna och jämfört med svenska priser på E46?
Berra
Om jag tolkar det riktigt med min skoltyska så kommer de priser som gäller idag även gälla för kommande modell.
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Ja det verkar som om prisnivån hålls oförändrad att döma av länken. Det var ju väldigt trevligt. Mer och mer talar för att nästa bil blir en 330 E90.
Som sagt verkar grundpriserna bli i stort sett desamma för E46. Men å andra sidan var inte prishöjningen mellen E39 och E60 nåt att tala om heller iofs.

Det är väl bara på extrautrustningen som dom höjer skulle jag tro. Nya trean lär bli svindyr om man ska ha en massa lull-lull som läder, aktiv styrning, navigator, TV mm. Men en 320i E90 med komfortpaket+metallic inte lär bli så mycket dyrare än en 318i E46 med samma utrustning.

Mvh,
PT
351
PTR
Hmmm, skall bli intressant att se vad detta gör för priserna på E46. Jag förstår att det finns en risk för fallande priser. Jag gav nyligen knappt 180 000 för min (hos bilhandlare, mycket bra skick, 3900 mil på landsväg av en ägare, komf pkt, sportstolar mm, SOV-hjul etc). Nypriset för knappt 2 år sedan var ju över 300 000 med min utrustning. Nu alltså knappt 180 000 - and falling...

MVH/PTR
Ce
5
Ceba
320i Touring -01
Av kommentarerna att döma här på siten är det svårt att sälja e46 330 nu, antar att det då är värt att vänta ytterligare ett par månader innan man slår till på en sådan? Visserligen lär väl priset sjunka även på min, men visst borde det vara bättre att vänta?
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
tyska mark...?
de har väl kört euro ett tag nu... dags att vakna upp!

/Christofer
PT
351
PTR
Godmorgon och tack Hubbe!
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Tror inte E46 330 är mer svårsåld än någon annan e46. Framförallt inte om bilen är rikligt utrustad och svenskåld. När jag letade 330 så försvann de svensksålda bilarna mycket snabbare än de importerade.

Som på E65 och E60 så kommer det bli så att det bmw förlorar på gungorna tar dom igen på karusellerna dvs att snittpriset för en ny E90 kommer bli högre med tanke på den dyra extrautrustningen som man bara "måste" ha.

Prissänkningen kommer väl komma mer när det börjar komma ut begagnade e90 till rimliga priser. Dock kommer det förmodligen komma ut något fler e46or på marknaden vilket gör att de sämre utrustade bilarna och bilar med många mil kommer bli mer svårsålda och därmed billigare.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.