AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
641

M-knopp byte

bm
151
bmw525
525im 24v
ska byta min gamla slitna skinn m-växelknopp mot en ny m-knopp är detta något man kan göra själv utan större problem eller måste man lämna in den??

bmw 24v
Hej!

Jätte lätt att byta om den inte är upplyst =) Lägg i tvåan och dra den uppåt... Om du vill veta hur du installerar en Upplyst M-knopp så sök efter "Bytte Knoppen" på "sök inlägg" knappen =)

Ha det!

Mvh Tobbe
bm
151
bmw525
525im 24v
den är inte uplyst hmm lägga i tvåan måste amn inte ta bort damasken.

bmw 24v
ph
900
phiber
320 E30 cab-91
NEJ DAMASKEN SKA SITTA KVAR , BARA ATT SLITA TILL .

SORRY CAPSLOCK :-)

MVH Tony B BMW 525i
bm
151
bmw525
525im 24v
ok

bmw 24v
bm
151
bmw525
525im 24v
vad menar ni ge ett vettigt svar man kan väl inte bara slita loss en växelspak sitter den inte med något slags mutter eller dylikt.??

bmw 24v
Es
96
Eson
520i -88
Hej bmw525!

Ett vettigt svar... Hmm, som dom andra säger det är bara ett dra rakt upp.. Akta bara så att du inte slår dig själv i ansiktet när den släpper... :)

Den sitter inte med någon mutter, växelspaken är "tvådelad" i toppen så add det blir en slags självlåsning....

Hoppas det räcker...
Ha det!
//Eson

--------------------------------------------------------------------
Olyckor sker (nästan) alltid mellan punkt A & B
Uppehåll dig därför så kort tid som möjligt på denna sträcka
--------------------------------------------------------------------
Visa användare
464
Pewe
BMW X3 xDrive 20d (-15)
Hmm, det är väl knoppen du ska ha loss, och inte själva växelspaken....? De är som alla säger - bara att dra. Funkar inte att vrida pga spåret på toppen av spaken. Det är inte säkert att den sitter så hårt. I min hade farmor fixat det... ;-)

Mvh
///Pewe
bm
151
bmw525
525im 24v
ok så sen är det bara att klicka på den nya? att dra loss grejer är jag bra på men jag brukar altid ha sönder grejer när jag blir förbanad på bilar altid något som ska jävlas med mig medföd tumme mitt i handen hjälper inte mitt bilintresse.

bmw 24v
ph
900
phiber
320 E30 cab-91
Precis när den gamla är borta är det bara att trycka dit den nya . du kommer då även se dessa spår som eson säger .

MVH Tony B BMW 525i
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.