|
|
|
|---|---|
|
Var tog RS6:ans 100 hästars överläge mot M5:an vägen? Ljudet i M3 CSL...Mmmmmums! Se filmen NU!!! Länk | |
|
Rs6:ans effektövertag försvinner nog i Quattro och automatlåda. Men mums vilket ljud i Csl:en, kan man ha det ljudet som ringsignal i nallen? |
|
| Woonderbart.. ;) överraskande jämt bilarna gick...ljudet i CSL:n alltså...ojoj... | |
|
Iofs chippad RS6 men tycker ändå den visar sin kraft, den väger ändå över 100kg mer än M5`an och har automatlåda samt quattro.. Kan inte hålla mig, på bana är en standard RS6 snabbare än en standard M5, är det inte just ban-egenskaperna som brukar vara viktigast här på Autopower? ;) Det är härligt med vinter! |
|
| Ante_j: Här på Autopower är för dom flesta det viktigaste att åka BMW...Det kommer alltid att finnas bilar som är snabbare..och det gör inget, för vi trivs ändå bäst i våra Bimmers.. ;) | |
| Ante_J: frågan är bara vem som vill ha automat vid bankörning;) | |
| wow vilket ljud..synd att man itne såg mer av csl:en | |
| Säger inte det fakto att en RS6a Chippad till 500 Hk med runt 600 Nm+ i vrid, får stryk av en standard E39 åt helvete mycket mer om M5an ? | |
|
MatroxMGA: Inte jag i.a.f :) Nej RS6 är inte mitt bilval, RS4 vilken dag i veckan som helst för mig om det är en "sportbil" som skall fungera som bruksbil året runt med hygglig prestanda. Petri: Huvudsaken att man själv är nöjd, den det som räknas i slutändan. Var bara tvungen att retas lite, vet ju hur många brukar reagerar ;) Nimbus; så vitt vi vet kan RS6 har full tank och en 100kgs passagerare och M5 föraren själv i bilen med 10 liter soppa, eller kanske M5 har en jättekompressor och samtidigt är ena turbon på RS6 är borttagen, eller kanske t.o.m RS6 bara går på 6 cylindrar och M5 är konverterad till dubbelturbo? ;) Conclusion; En video tankad från internet är inte riktigt nått man kan luta sig mot och använda som referens. Det kan sluta hur som helst och bevisar ingeting, dock kan vi nog enas om att alla tre bilarna är bland det bästa som har byggts inom sin kategori. /peace out :) |
|
| Bra skrivet. | |
|
Här är en test från tysk TV av M5 E39, E55 AMG och RS6. I acc testet blir RS6 sist och E55 snurrar i slalom testet, M5 härskar!!! ;) Länk Klicka på video. Om ni har problem att få igång länken till filmen så vänta lite eller testa igen! Alvarligt talat så är både M5 och RS6 två underbara bilar, synd bara att RS6 bara finns som automat. |
|
|
Det var ett riktigt värdelöst test tycker jag iaf, vilken reaktionsförmåga killen i CSLn hade när han räknade ner - NOT Sen fattar jag inte riktigt vad ni menar med att M5an gick värst? tyckte RS6an drog den några gånger och killen i CSLn började ju knappt gasa i tid och släppte lite då och då? Länk Race i Hälsingland! |
|
|
M5:an drar ju ifrån DKVn med 2 billängder när dom axar upp till 290km/h. /Lazze Länk |
|
|
var inte M5an orginal? isåfall har väll den en gräns vid 250km/h? |
|
|
Klippet påminner lite om reklamfilmen för m5:an. M5:an används som filmbil vid ett fartrekord med en jetmotorbil i en saltöken. Fast här är det csl:n som åker med och filmar lekande lätt :-) Skulle vara roligt att se hur csl:n klarade sig jämnsides med dom andra bilarna. |
|
|
Nu har jag kollat igenom filmen flera gånger och enda gången M5an vinner är ju när Audin får bilar framför och släpper av. annars vinner ju "DKVn" Tycker ändå testet är kasst, detta är ju mer förare mot förare än bil mot bil. Är ju massor som spelar roll när man testar på det där viset. Länk Race i Hälsingland! |
|
|
MrVain: M5an är förbi Audin innan Audin tvingas släppa för framförvarande. /Lazze Länk |
|
|
Hej, Ja det är ju ungefär så här det brukar se ut när man kör två ganska likvärdiga bilar mot varandra. Jag låg en gång bakom en Audi A6 2.7 BiTurbo på motorvägen, Audi:n har väl ungefär 250 Hk eller nått, vilket är ca:35Hk färre än i min M3:a. Men varje gång han drog på så fick jag ge järnet för att hänga på. Visst jag klarade av att hänga på och hade förmodligen passerat honom om vi bara kommit upp ordentligt i fart. Men mellan 110 - 160 så skiljer det otroligt lite. Skillnaden mellan bilarna på filmen tycker jag är försumbar, bilarna går ju i stort dett identiskt, vilket också borde stämma ganska bra då Audi:n är tyngre men kompenserar det med fler Hk. Sen om man nu ska fingranska videon så får jag nog hålla med om att Audi:n var lite lite kvickare i nästan alla försöken förutom när de de kom upp i 290 på mätaren vid första försöket. Jag tycker nog att det är rätt ointressant att säga om den ena vann eller ej, ja menar det diffade oftast bara en halv billängd eller nått, det är ju ingenting att hetsa upp sig över. mvh/Flisan |
|
|
Kan bara instämma i lovsången över ljudet från CSL:en! :-) Men att påstå något annat än att RS6:an och M5:an inte var lika snabba är bara löjligt. Däremot är jag faktiskt förvånad över att RS6:an med (påstådda) 500 hk INTE "piskar" M5 just i dessa sprinter från 130-290 km/h?... M5:an måste ju ha chippats på ngt sätt för att lyfta toppfartsspärren, så...som sagt, vad vet man egentligen om bilarna? |
|
| Svar: ingenting. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.