|
|
|
|---|---|
|
Har en nyinskaffad e46 touring -00 med M-paket. Det saknas dock dimljusinsaster i fronten. Vart får jag tag på dessa billigast möjligt? Diesel power | |
|
Är nog bara BMW som gäller om det är hela dimljus du ska ha. /Johan Min bil: Länk |
|
|
Det låter VÄLDIGT konstigt att dimljus skulle saknas på en m-sportfront då det följer med som standard. En annan fråga är vilken generation av m-sportpaket din 320d har? Ser den ut som Johans? Dvs M-sportpaket II? eller är det av tidigare modell? Dimljusen är för övrigt ruskigt dyra på Bmw, men de är inte så mycket att välja på då det inte finns eftermarknads som är modellanpassade. Schmeidmann har annars Bmw orginal till ett bättre pris vet jag. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Jag letade ett tag när jag skulle ha men jag hittade inget som var billigare än BMW's. Där kostade de ca 1900:- för båda. // Jim Profit |
|
|
Jag tror att paketet är eftermonterat, så dimljusen saknas fömodligen därför. Nu sitter det bara limmade glas. Kabel finns iaf draget. Diesel power |
|
|
Limmade glas? Ser fronten ut såhär: Länk eller såhär: Länk Jim: Kolla här Länk Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
markus00 |
Vet inte om det är rätt modell men såg att det ligger en annons i powerbörsen på ett par dimljus till E46. Annonsen va från idag. |
|
markus: Nä det där va några hemma snidade saker ;) /Johan Min bil: Länk |
|
|
wendtan>> Har sett de oxå men 686 DKK styck plus frakt. Känns enklare att köpa på BMW för ca 900 SEK direkt. // Jim Profit |
|
|
wendtan: Det är lika front som på första länken. Diesel power |
|
|
Ok, då har jag ingen som helst aning om vad dimljusen kostar. Du får fråga Bmw helt enkelt. Kanske någon på siten som fått byta ett av sina dimljus på deras e46a med M-sportpaket I? Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
wendtan// "Det låter VÄLDIGT konstigt att dimljus skulle saknas på en m-sportfront då det följer med som standard." Har man krockat med bilen och fått ny M-sportfront då följer inga dimljus med, istället finns det "hönsnät". Sen om man vill kan man sätta dit dimljus efteråt. Samma sak hände en vän till mig som krockade med sin bil och då fick han original M-front dock utan några dimljus. ------ Länk Länk |
|
|
Grodan: om man krockar bilen och har en normal helförsäkring så SKALL försäkringsbolaget återställa bilen till det skick den var innan olyckan. Att man inte skulle få nya dimljus låter fullkomligt absurt. Hönsnätet du pratar om har jag aldrig sett, skulle det vara en Bmw orginal del? Visa gärna bilder på detta. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
wendtan// Detta gällde en E36 323, som hade M-front med svart hönsnät i mitten, + dimljus. Efter att han krokade bilen och fick tillbaks bilen från verkstaden så satt exakt samma M-front dock utan dimljus och istället för dimljusen så fanns samma svarta hönsnät som i mitten av frontspoilern. Han fick dock dimljus efter att han klagade. Det jag ville poängterar var att beställer man M-front från BMW så får du inga dimljus med om du inte begär det. Har tyvärr inga bilder på hans bil, den är dessutom såld:) ------ Länk Länk |
|
|
wendtan// Nu hittade jag en bil med exakt liknande M-frontspoiler som min väns. Länk ------ Länk Länk |
|
|
likadant menar jag förstås;) ------ Länk Länk |
|
|
Viss skillnad på en E36 och en E46 Med M-Sportpaket som diskuteras ovan. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Grodan: Ja så ser ju alla M3 frontar ut... Med dimljus å allt... /Johan Min bil: Länk |
|
|
wendtan// Yes whatever, men konceptet , alltså affärsidén är väl detsamma? Beställer du en M-frontspoiler från BMW så får du inte med dimljusen, för de måste du betala extra om du vill ha de med, eller har jag fel? ------ Länk Länk |
|
|
Grodan: Det stämmer att dimljus iregel inte ingår i ett m-sportpaket. Länken du anger, dvs denna: Länk visar en aerodynamikfront spoiler på en e36 med dimljus samt några skumma galler i bromslufts kanalerna som ABSOLUT inte är standard. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Men så såg hans ut och hans 323 var en 323i M optik. Han lämnade bilen på BMW och fick den tillbaks med exakt samma front. ------ Länk Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.