AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
756

Startar inte...!

Ma
16
Marlon
540iA -94
Bilen startar inte.... Har en 540 -94. När jag åkte till kompisen så startade den utan några som helst problem. Men när jag skulle åka därifrån efter ca 3 h så starta den inte. startmotorn går men den startar inte. släpper man nyckel ur startläge låter det ibland som om den skulle kunna vara på gång men den lägger av direkt. har dåligt med soppa i bilen för färddatorn visar på --- men när jag tankat när den visar så så har det varit 10 liter kvar att köra på och varningslampan lyser inte. hälde dessutom i 5 liter men det gav inget resultat... vad e detta??
Den kan ha surat ner sig...Antar att du fått igång den vid det här laget...Om inte så börja me o "lufta" motorn,dvs ryck bränslereläet o kör runt på starten...

pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Ja, antingen är den sur, eller så är det tvärtom. Dvs får motorn bränsle? Det kan vara pumpen som lagt av, eller något relä som är trasigt.
Ma
16
Marlon
540iA -94
Efter att ha kört startmotorn ett tag, sedan dragit i gång larmet och kört startmotorn igen ett par gånger så startade bilen och det har inte varit någe problem att starta efter det... har startspärren legat i kanske eller finns det någon annan förklaring till detta kanske??
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.