|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har bestämt mej för att byta bil till en E30 325 im 88-90 =) Men jag tycker dom ser lite tråkiga ut invändigt så jag undrar om det finns någon möjlighet att montera E36:ans instrumentpanel i en E30? Har sökt men jag hittar inget. Mvh Lars | |
bmwdr |
Tjena Phu! Jag och en kompis monterade en E36 instrumentpanel i en E30 Cab! Det är mycket saker som skiljer.. TEx så är E36 panelen litebredare och djupare så där får man kapa den så att den passar både i hörnen och på djupet! Om man ska få allt till att fingera så föreslår jag att man bygger ett eget instrument hus av typ rostfritt eller kolfiber, och sedan andvänder du dom gammla mätarklockorna, för att andvända E36:as blir mycket svårt om man inte är 101% säker på dataelektronik och kan mäta sig fram osv.. Samma gäller till fläkten osv.. Där får man bygga eget oxå för det ska passa.. MEn det är inga problem om du inte har tummen mitt i handen ;) Man ser ganska så tydligt vad som behövs kapas och göras när man provmonterar den.. TA en sak i tagen och så ser du att du lyckas! ;) Mvh Daniel |
|
grymmmt ///325/// |
|
|
puh- får jag fråga varför du vill byta till en e30? har hört nånstans att de e mer dugliga än e36-or.. samtidigt som de tidiga e36-or har samma m40 motorer o samma instrumentpaneller som e-30 modeller.. vill du berätta mer? |
|
|
Jasså, de va ju kanon det, trodde hoppet va helt ute med mina funderingar. =) Tummen mitt i handen har jag inte så det ska nog gå bra ;) Du har inga bilder på hur resultatet blev?? Tack ska du ha bmwdr |
|
|
Burner: Jag har alltid velat haft en E30, men ja har tyckt dom kännts lite gamla. Men jag ska göra slag i saken nu. Utseendet på en E30 faller mej mer i smak än vad E36 gör. När jag inhandlat mej en E30 så ska det byggas turbo i den är det tänkt. |
|
bmwdr |
///Puh: Det var så lite så! Har tyvärr inga bilder på det bygget! Ångrar mig att vi inte tog.. Trodde att ingen var så intresserad av just det! :) Mvh Daniel |
andha45 |
Bumer: tidiga e36 har inte e30-panel, inte heller är sexorna 12v utan 24v. Annars har jag levt i en felaktig föreställning länge... |
|
bmwdr: Hmm.. skulle vart bra å sett lite byggbilder så man hade haft ngt att gå efter. Men det löser sej nog. Jag får väl ta lite bilder när bygget sätter igång så är det ngn som har det ;) Mvh Lars |
|
| Håller med andha. När e36an kom så fick dom väl m50 motorenra och inte är det väl e30 panel i dem heller?? | |
bmwdr |
//Puh: Gör så ;) Mvh Daniel |
|
Det är compact-modellen som har en e30-lik instrumentbräda. Min 325 e36 är en väldigt tidig -91:a (faktiskt byggd november -90) och den har 24 ventiler och ny instrumentbräda. De förändrades knappt nånting förrän till -93:ans modell då de fick bla VANOS. ---- Projekt Ascona B: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.