AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.023

Flytta bakre nummerskylt på Z3 coupé?

Är det någon som har flyttat den bakre nummerskylten från stötfångaren till bakluckan på en Z3 coupé? Alltså samma montering som på Z3 M coupé. Plats verkar finnas under bakluckans handtag men är det bara att borra hål och skruva fast? Och hur gör man med skyltbelysningen?

Stötfångaren skall bytas ut mot något snyggare, alternativt fylla igen "hålet" efter nummerskylten.
Henrik: folger har en sats för både roadster och coupe. då ingår skylthållare, lampsats och ifyllnadslucka. Jag har inte sett det på Folgers hemsida men på en svensk styling sida (kommer dessvärre inte vilken) som uppgav tillverkaren som Folger.

Annars så är det precis som du säger: borra och skruva fast. eller sätta fast i mattejp. Belysningen fixar du genom att "vända" på den befintliga belysningen: sätt den upptill på stötfångaren.

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

Tack för svaret!
Du menar alltså www.folger-styling.de?

Jag skall maila dem och fråga.
Jag hittade en bild på Folgers ombyggnadssats: Länk (dock ingen coupé)

I samma ögonblick insåg jag att modifieringen av en Z3 coupé är mycket enklare eftersom det inte sitter någon BMW-logga i vägen som på roadstern. Alltså räcker det att köpa täckplattan samt en skylthållare från BMW. Belysningen borde man kunna fixa själv (med en originaldel från M Coupé).

Fast täckplattan var inte så jättevacker. Går det att "plasta" originalhålet för skylten och få det snyggt? Någon som vet vad det kan kosta (exkl lack)?
Henrik, dåligt sänkt den där bilen på bilden var!

// Pantzare
Bl
342
Black Z3
Z8 -00
116i-04
Jag måste säga att den vanliga 2.8 kofångaren ser grymt bra ut utan regskyllt på den. Den är nästan snyggare än M.
hehe, satt o fluma, va tror ni om designen? (Gäller roadsters)
Länk
haha: helt klart annorlunda.
tror du att det går att photoshoppa ett oval dubbelrör i mitten bara?

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Carsdata: He he.. med lite arbete skulle det kunna bli rigtigt ballt!! Hartge's Z4 5.0 har mittutblås och det ser grymt läckert ut. Länk

/Caspar
Bilen: Länk
Hemsa: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.