AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
793

hur får jag den bästa trimning?

TR
8
TRANCE_STAR
BMW 318i -87
Hej

Jag funderar att trimma upp min 318i -87, hur går jag till väga? vad ska jag använda?
Simons sport i bilen vad ger det för efekt förutom låter mer?

Hälsningar
en ovetande bil galning
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Det finns ingen genväg till mer effekt, det kostar bilens värde för att du ens ska märka någon skillnad överhuvudtaget, byt bil så blir det mycket billigare per hästkraft räknat!
brattwurst
Precis som jaken säger:Byt bil istället. (mkt billigare)
Visa användare
287
Mackis
325 Sedan, M-Sport, -08
O om man endå vill trimma o greja me en sugmotor..

Fråga i trimm forumet!!
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Som redan påtalats är det inte ekonomiskt försvarbart att utgå från den lilla motorn då det finns större motoralternativ för ganska rimliga pengar.

Om du ändå skall trimma mekaniskt, kan du grovt räkna ca 1000kr/vunnen hästkraft i motorn...

Sportavgassystem och sportfilter ger bara mer ljud.
Trimchip ger i princip ingen märkbar effektökning på en sugmotorbil.

Trimkamaxlar, extraktorgrenrör och trimkolvar är troligen de första åtgärderna om du vill göra seriös sugmotortrimning.
Sedan bör man mappa om styrelektroniken efter alla andra mekaniska modifieringar är gjorda för att nå full effekt av dem....inga billiga åtgärder precis.

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Börja med att plocka bort allt som du inte anser dig behöva i bilen.

Mindre vikt går ju snabbare att förflytta!

Ex reservhjulet, bagagemattan osv. Finns många kg att spara där.

Annars kan du:
Köp ett beg sportsystem eller något billigt som låter gutt + ett öppet sportfilter så blir den roligare att köra.

Har du "Kat" på bilen så kan du kanske plocka bort den och ersätta med raka rör, på min gamla riskokare gav det faktiskt ett par Hk. Problemet är väl bilprovningen om de skulle ha något att anmärka på det dock.

Detta är budget "trimmning" räkna inte med några Hk men roligare ljud får du ju =)

Annars så instämmer jag köp en 325:a E30 om du vill ha lite mer krut i bilen.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.