|
|
|
|---|---|
|
Minns att jag läste när dessa 8or kom från BMW att dom i princip var en dubblerad 4 av någon befintlig motor, nån som vet viken man talade om då, - delar tydligen cylinderstorlekar, stakar mm. kollar man i ETK hittar jag inga gemensamma nämnare men kanske "ligger nära" nån av 4 orna? | |
|
Inget jag hört talas om samt att dom då borde heta W8:a? Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
| Om den skulle heta W8 skulle det i sådana fall vara en V4, en V8 är två raka fyror som delar vevaxel samt smörj och kyl-system! | |
| någon som vet vad original kompen är i m60 motorn, eller var man kan få tag på mer specifikationer om den motorn? | |
|
Är det inte så att M60 har mycket gemensamt med M42? M70 har i varje fall mycket gemensamt med M40, BMW spelade mycket på det i reklamen för bl.a 316/318. /Johan Tryggvesson -Raka sexor låta bäst- |
|
|
10.0:1 |
|
| När och i vad fanns M42 | |
|
M42 är 1,8 16v 136hk motorn från E30 318iS (-90) och E36 318iS tex. If you can´t drift it - ditch it! |
|
|
140hk och tvåstegsinsug (DISA) i e36 318is. /Johan Tryggvesson -Raka sexor låta bäst- |
|
|
Stämmer ju tidsmässigt med M60, M62 - är alla M42 fyrventilare? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.