|
|
|
|---|---|
|
Hejsan Jag har nu skaffat garage och tänkte jag skulle använda min kära BMW till att bogsera Porschen från parkeringshuset som den står i nu till garaget. Jag undrar bara om någon vet exakt vad som gäller med försäkring? Får då Porschen samma helförsäkring som BMW:n? Kostar några hundringar att ställa på Porschen för att köra 2 km och det tycker jag är lite onödigt och försäkringsbolaget har stängt idag så jag kan inte fråga. Mvh John | |
|
Ap Ap Ap... Det där är riskfyllt! Jag vet inte hur det är med försäkring men den som sitter i Porschen kommer åka dit för olovlig körning om denne ertappas. Jag har haft samma problem som du och då ringde jag lokala polismyndigheten. De sa att jag får inte ens bogsra min bil om jag skall flytta den. Dina val blir antingen regga bilen en dag eller ordna med ett släpfordon(jag vet det känns korkat att flytta en väl fungerande bil på släp). Jag hoppas att det löser sig för dig. |
|
|
Aj då, blir til att ställa på den då, men en annan sak, borde man inte kunna ringa försäkringsbolaget och ställa upp försäkringen men skita i skatten, åker man dit för oskattad bil på 2km så vill nog nån där uppe att man skall göra det :). Om man skulle smälla så spelar väl inte skatten nån roll fårutom en bötespeng? /JOhn |
|
|
Jag säger så här. Kör du den sträckan 10 miljoner gånger så kanske du smäller du kanske 1 gång eller något sånt. Men samtidigt ska jag tillägga att mitt motto i livet är "kan något gå röv så gör de det". Så är bilen oförsäkrad så smäller du säkert medans om du ställer på och fixar så händer inget. Är det bara 2km rak väg punkt a till b är det nog att köra men ska du köra genom stan är det lika bra att ställa på / köra på släp. |
|
|
Jo har smällt en bil tidigare som bara var trafikförsäkrad.. och det gör jag inte om :p /John |
|
|
Kommer här med ett lite tips....!! Plattan i botten så missar du alla farligheter!! |
|
| Bra tips... | |
|
Jag tror inte du kan försäkra en avställd bil utom då garageförsäkring. Försäkringsbolagen jag har varit i kontakt med vid påställning har bara gjort en notis om att jag skall ställa på bilen så de kan kolla med bilregistret när de har registrerat uppgifterna. Men nu undrar jag hur det blir om du har garageförsäkring. Den brukar innehålla allt utom trafikförsäkringsbiten. Smäller du kan du få ut någonting för skadorna, förutsatt att du justerar din anmälan till din fördel (ex. bor intill olycksplatsen... skulle städa garaget, behövde flytta bilen ut på gatan...). Jag tror inte du får köra med bilen med garageföräkring. Kolla försäkringsavtalet det kanske står något där. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.