AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
521

centrallås alt larm

De
145
Dexx
523 E39
Hej BMW-fantaster, är en nybliven ägare till en 540 93a, som jag har lite frågor om.... När jag låser bilen med centrallåset så tänds inte lampan på instrumentpanelens ovansida (den som sitter i luftutsläppet) den blinkar inte eller något alls....vad kan det bero på...? En fråga till min farthållare fungerar inte finns det något lätt sätt åtgjärda detta eller måste man in på verkstad..??? tacksam för svar..
Ge
235
Gerhard
Alpina B10 BiTurbo #354
Börjar den blinka om du låser till deadlock läge med nyckeln?
Farthållaren kolla att kontakten på broms och ev koppling är rätt justerade.

Gerhard//
540
Hej..

Jag har samma system som du har.. Den röda lampan på instrumentpanelens ovansida är till för o visa om låset är aktiverat...eller om du tex glömt låsa någon dörr eller inte stängt bagageluckan ordentligt..
Jag har på min nyckel två knappar....den ena låser jag o öppnar bilen med...den andra aktivera du larmet..
OBS bilen måste vara låst när du aktiverar larmet annars funkar det inte..
När du sen öppnar bilen så avaktiverar han larmet automatiskt.
När du aktiverar larmet så hörs det även..det låter som om centrallåset håller på med något..men det är helt riktigt!!!

Lycka Till!!

540IA -93
540
Ett litet tillägg på mitt inlägg här ovan.
Om lampan lyser konstant(den röda) = att larmet aktiverat!!
Om lampan blinkar= att tex bagage luckan inte är stängd.
Men det kan också betyda att larmet har aktiverats pgv inbrottsförsök..tex om du låser o aktiverar bilen på kvällen...när du kommer ut på morgonen så blinkar lampan= inbrottsförsök.

540
De
145
Dexx
523 E39
Ett stort tack för hjälpen till er..det funkar nu :-)

dexx
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.