AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
553

325i -91som misständer under 2000v/min

Kl
4
Klassson
316i-Compact -94
325i -91
Hallo!
Har ett bekymmer med min motor, den hackar som rackarns under 2500v men sen gick den bra.
Efter att ha läst en av trådarna så bytte jag t-stift men inte... Gick snarare sämre. Skum överföring föresten nån fjädrande historia..?? verkar inte riktigt driftsäkert?

Min fråga är, ser dom på D-testet om tändspolarna är kass?

Mvh
Magnus
TobbeBMW
Tändspolarna ÄR en mkt svag punkt på E36or tyvärr, det jag kan råda dej till är att to loss alla tändspolar och linda in dom med isolerband, alternativt spruta i silikonfett, det brukar hjälpa. Är dock ingen slutgilitg lösning, men testa och går bilen bättre så får du byta tändpolarna.
Kl
4
Klassson
316i-Compact -94
325i -91
Okej, Xakt vad skall jag linda in? De svarta "gummihättorna" eller själva "tändspolen"???
Om jag skall spruta in silikonfett så menar du att jag skall spruta in det in "i" där överföringen är mellan tändstiftet och "tändhatten"
Kan du ge nån hint?

(Som extra punkt så rengjorde jag dem invändigt (fjädern) lite med hjälp av vanlig "machineclean" liknar CRC's brakeclean.)
Kl
4
Klassson
316i-Compact -94
325i -91
Glömde en grej, nån som testat att mäta upp spolarna?
Jag testade mina och hade följande Generellt 0,2 ohm men en fuling var 0,6 mellan högra och vänstra blecket till det mittersta är det inget utslag.

Nån som testat???
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.